Rozhovor s Českou spořitelnou o internetovém bankovnictví

Sponzorované odkazy

Rozhovor s Českou spořitelnou o internetovém bankovnictví

Vyzpovídali jsme pro vás Českou spořitelnu, vůbec největší banku v České republice. V první řadě jsme se zaměřili na internetové bankovnictví Servis 24. Na otázky odpovídá David Lorenc, ředitel úseku přímé bankovnictví České spořitelny. David Lorenc (38 let) pracuje v České spořitelně už téměř 6 let. V bankovnictví se však pohybuje už více než 15 let. Vystudoval práva na Karlově univerzitě v Praze a před vstupem do bankovnictví pracoval v Mladé frontě dnes jako redaktor.

Jak dlouho už funguje Servis 24 a co je nejpřínosnější novinka za jeho fungování? Naše internetové bankovnictví SERVIS 24 jsme spustili v roce 2001. Již před tím však naši klienti mohli využívat telefonní bankovnictví, které jsme představili už v roce 2000. Během dvanáctileté historie našeho internetového bankovnictví jsme přišli s celou řadou novinek a je velmi těžké vybrat jednu nejpřínosnější. Mezi nejpoužívanější patří s velkým náskokem dvě: kontrola zůstatku na účtu a platba.

V čem vaše internetové bankovnictví vyniká před konkurencí? Minulý rok jsme pustili novou verzi našeho internetového bankovnictví, jehož design má jasný cíl – jednoduché a příjemné používání. To se nám podle reakcí klientů podařilo. Dále máme v našem internetbankingu nejvíce bankovních produktů a služeb, které zde klienti mohou zřizovat či obsluhovat. Kdo nechce, tak nemusí do pobočky a vše si zařídí z pohodlí domova či kanceláře.

pan David Lorencpan David Lorenc

Jakým způsobem zlepšujete bezpečnost Servisu 24? V poslední době se zaměřujeme zejména na vylepšování různých monitorovacích nástrojů a učíme je rozpoznávat nové trendy. Bližší informace ovšem z bezpečnostních důvodů nemůžu prozradit.

Pokud někdo nalezne chybu v zabezpečení a nahlásí vám to, odměníte ho? To se v praxi vůbec nestává. Zabezpečení internetového bankovnictví se skládá z mnoha komponent (SMS zpráva, šifrované spojení, monitoring podezřelého chování atd.) a pro jednotlivce je prakticky nemožné posoudit dopad případného problému v jedné části tohoto systému na celek. Na vylepšování bezpečnosti přitom pracujeme kontinuálně s odborníky z České republiky i ze zahraničí.

Budete vydávat další videonávody na Servis 24? Ano, v budoucnu určitě budeme vydávat i další videomanuály k využívání internetového bankovnictví a s ním souvisejících produktů. Vydáváme také videomanuály k bezpečnostním tématům, např. skimming. Lidé se dnes radši dívají na video, než aby četli textové návody.

Plánujete aplikace pro jiné mobilní OS než iPhone a Android? Interně máme nastavenou hranici tržního podílu na 10 %. Tedy rádi bychom měli mobilní aplikace pro všechny operační systémy, které mají v ČR alespoň desetinu trhu. Aktuálně se tak nově díváme jen na Microsoft a pokud se jeho operačnímu systému bude dařit, představíme příští rok Mobilní banku i pro něj.

Jakým způsobem plánujete zlepšit Servis 24 v budoucnu? Vzhledem k tomu, že všechny běžně používané produkty a služby v internetovém bankovnictví již máme, budeme dále spíše zlepšovat uživatelskou přívětivost a flexibilitu. Připravujeme i některé nové funkce, ale vzhledem ke konkurenci o nich takto dopředu mluvit nemůžu.

Jaké jsou ohlasy uživatelů na QR kód? Možnost čtení QR kódů přes naši aplikaci SERVIS 24 Mobilní banka i přes platbomaty klienti uvítali a jejich zájem o využívání této služby stále roste. Další rozvoj je hodně závislý na spolupráci s výstavci faktur, aby QR kódy tiskly na své složenky. Věřím, že zejména mezi velkými distributory elektřiny a plynu i mobilními operátory QR kód bude brzy standard.

To je z dnešního rozhovoru vše. České spořítelně děkujeme za spolupráci a přejeme mnoho úspěchu v nadcházejícím ob­dobí

Článek Rozhovor s Českou spořitelnou o internetovém bankovnictví byl publikován 11. září 2013 v 00.00 v rubrice Rozhovory. Autorem článku je Daniel Hlas. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...