Vytvoření e-shopu – Vybíráme správný systém

Vytvoření e-shopu – Vybíráme správný systém

Vytvoření internetového obchodu již dávno není takový problém. Existuje totiž celá řada různě pokročilých předprogramovaných systémů a komplexních řešení za rozumné ceny. Stačí dobrý nápad, chuť podnikat a můžete začít!

Správný systém je základ

Snadná obsluha a správa internetového obchodu spočívá v dobré volbě systému pro správu obsahu, nebo-li CMS (Content Management System). Vývoj vlastního systému a jeho následná údržba a optimalizace je velice neefektivní a nákladná, pokud začínáte úplně od nuly. I proto je lepší sáhnout po hotovém řešení, kterých v současnosti trh poskytuje opravdu nepřeberné množství. I díky tomu je vytvoření eshopu na míru hračka.

V široké konkurenci se tvůrci jednotlivých CMS předhánějí, jak v komplexnosti samotného CMS, tak i v poskytování podpory a širokých možnostech individualizace. Ovšem zde nastává první problém spojený se správnou volbou CMS, čemuž je nutné věnovat dostatek pozornosti. Jde o dlouholetou investici.

PresShop jak jej vidí návštěvníci. Moderní vzdušný design není problém. Zdroj: PrestaShop DEMOPresShop jak jej vidí návštěvníci. Moderní vzdušný design není problém. Zdroj: PrestaShop DEMO

Nejprve je nutné zvážit, jaké finance jste do CMS systému ochotni investovat a v jaké míře očekáváte možnosti individualizace, které se zpravidla značně promítnou na výsledné ceně. Neméně důležitá je také podpora od samotného výrobce systému.

Jedním z nejdůležitějších prvků CMS je administrace, která by měla podporovat snadnou správu prodávaných produktů a jejich katalogizaci. Neméně důležitým prvkem jsou nástroje pro komunikaci se zákazníky, nejenom na základě provedených objednávek. Zlepší to přehlednost ve vyřizovaných objednávkách a usnadní případné řešení reklamací.

PrestaShop je známý systém pro e-shop – zde administrace. Zdroj: PrestaShop DEMOPrestaShop je známý systém pro e-shop – zde administrace. Zdroj: PrestaShop DEMO

Šablona e-shopu, kterou vidí čtenáři, by měla nabízet přidání možností zpětné vazby od zákazníků. Může jít o různé formuláře, ankety, komentáře a další podobné prvky. Spolupráce se sociálními sítěmi je dnes již základ, a tak nesmí chybět možnost integrace plug-inů, ze sítí jako je Facebook či Twitter. Na šabloně nesmí chybět ani zvýraznění akčních či doporučovaných výrobků.

Umožňuje-li systém registraci zákaznických účtů, můžete zpravidla snadno rozesílat hromadné e-maily s akcemi a novinkami, vytvářet věrnostní programy, a i samotnou komunikace to značně usnadní.

Chcete-li své produkty vyvážet i do zahraničí, je nutné vytvořit vícejazyčnou šablonu. Bezproblémová komunikace v cizím jazyce je potom základem, a tak se můžou hodit rychlé kurzy angličtiny pro firmy i domácnosti.

Rychlá expedice vyžaduje sklad

Nároky e-shopu spočívají pouze v nezbytném prostoru pro uskladnění nabízených produktů. Leckterá větší domácnost umožní naskladnit rozumné množství produktů, a tak není nutné skladiště složitě řešit. Samotnou firmu se ale vyplatí zaregistrovat na jiné místo. Registrační sídlo společnosti je pak umístěno například v lukrativním centru města a měsíční poplatky za vedení podobného sídla nejsou ani z daleka tak vysoké, jako by mohly být náklady na pronájem kanceláře.

Článek Vytvoření e-shopu – Vybíráme správný systém byl publikován 23. ledna 2016 v 22.30 v rubrice PR články. Autorem článku je Ondřej Dostál. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...