Instagram - Od počátků až dodnes

Sponzorované odkazy

Instagram - Od počátků až dodnes

Sdílení fotek se za poslední roky stalo opravdovým hitem internetu, ať už jde o selfie, vymazlené umělecké snímky či obyčejné střípky ze života. Snad každý má občas potřebu se nějakou tou fotografií pochlubit. A přesně od toho existuje Instagram, který za ty léta prošel spoustou změn a dnes nabízí mnohem více, než jen postování ‚selfíček‘. Pojďme se společně ohlédnout za cestou této populární sociální sítě.

Instagram je dnes jednoznačně nejznámější a zároveň nejúspěšnější foto aplikací, kterou na mobilních telefonech najdete. Slouží lidem především ke sdílení fotografií, a to v originálním čtvercovém formátu, často se zajímavými uměleckými filtry.

Zakladatelem původního projektu je Kevin Systrom, který po vystudování vysoké školy vytvořil službu Burbn,dostupnou pouze pro iPhone, která fungovala na principu sdílení polohy, podobně jako dnes Foursquare. Na tento projekt vyhrál dotaci 500 tisíc dolarů a rozhodl se tedy přijít s něčím promyšlenějším. Potkává se s nynějším spoluzakladatelem Markem Kriegerem a vymýšlí aplikaci s možností nahrávání fotek, check-inů, sbírání bodů za trávení času s kamarády apod. Kvůli komplikovanosti není aplikace úspěšná, a tak se stává jen podkladem pro vznik Instagramu. Krieger a Systorm se totiž rozhodnou soustředit se pouze na sdílení fotek.

Aplikace je opravena a dostává nový název: Instagram. 8 týdnů na to, přesněji řečeno v říjnu 2010, je Instagram oficiálně spuštěn a velmi brzy se stává nejpopulárnější foto aplikací. V lednu 2011 Instagram zavádí ikonické hashtagy, o nichž si povíme později. Po další investici ve výšce sedmi milionů dolarů Instagram stále roste, čítá již přes deset milionů uživatelů a čísla se neustále zvyšují. Brzy se aplikace dočká nové verze 2.0, která obsahuje řadu nových funkcí. S upgradem aplikace se Instagramu dočkali i uživatelů Androidu, jen za první den si ji stáhlo přes milion lidí.

V roce 2012 přišla zásadní změna. Už delší dobu si na Instagram brousil zuby tvůrce facebooku Mark Zuckerberg, nikdy však ke konečnému obchodu nedošlo. V dubnu 2012 jej kupuje za miliardu dolarů. Tato novinka vyvolala spoustu reakcí, především těch negativních. Instagram po tomto kroku opustilo cca 25% uživatelů. Dnes už je ovšem zase velmi populární a stále se vyvíjí a zlepšuje. Co vše nyní umí?

Po založení účtu, který samozřejmě smíte propojit s tím facebookovým, můžete začít objevovat krásy této aplikace – sledovat pro vás zajímavé účty, lajkovat, sdílet, ukládat si a komentovat fotky. A nebylo by to ono bez vlastních příspěvků! Po vybrání vhodné fotografie, kterou chcete sdílet se světem si jen stačí navolit správný filtr ze široké nabídky, popř. přidat místo, kde byla fotka pořízena, či označit jiné uživatele, nezapomenout na hashtagy a je hotovo. Nechybí ani okamžité sdílení též na facebooku či jiných sítích.

Hashtagy a stories

Aby se vaše pracně vytvořené fotky dostaly k tomu správnému publiku, musíte k nim přidat (minimálně ve vašich úplných začátcích) klíčová slova (#hashtagy) Ostatní uživatelé na Instagramu chtějí vidět konkrétní obsah a klíčová slova jsou pro ně jediný nástroj, který jim to umožní. Na Instagramu můžete k 1 fotce do popisku nebo do komentáře přidat max. 30 hashtagů. když to nedodržíte, fotka nebo komentář se vám neodešle – tedy pokud narvete do popisku fotky více než 30 klíčových slov, fotka se vám zveřejní, ale zmizí vám popisek.

#hashtag#hashtag

Dalším atributem Instagramu jsou filtry či efekty, jak chcete, kterými zkrášlujeme fotky a stories. Při přidávání fotografie máme na výběr velké množství většinou vintage efektů.

Obličejové filtry ve storie #1Obličejové filtry ve storie #1

Instagram stories je poměrně nová záležitost, s kterou se roztrhl pytel. Původně se stories ukazovaly jen na Snapchatu, a poté se nápadu chytl Instagram a samozřejmě Facebook. Stories jsou střípky z vašich dnů, které můžete poslat na Váš instagram buď veřejně, nebo někomu do soukromé zprávy. Fotografie se zobrazí na pár sekund, a poté buď zmizí (v případě zpráv), nebo tam zůstane k prohlížení dalších 24 hodin. Přidávat můžete také videa a gify z aplikace Boomerang. I stories mají své filtry a mimo to také přidávání času při pořízení snímku, polohu, označení uživatele, libovolný text a nově také interaktivní filtry přebrané ze Snapchatu. Tato vychytávka vás muže proměnit třeba v královnu, roztomilé zvířátko, přidat make-up či např. ‚nerdské‘ brýle.

Obličejové filtry ve stories #2Obličejové filtry ve stories #2

Instagram stories je poměrně nová záležitost, s kterou se roztrhl pytel. Původně se stories ukazovaly jen na Snapchatu, a poté se nápadu chytl Instagram a samozřejmě Facebook. Stories jsou střípky z vašich dnů, které můžete poslat na Váš instagram buď veřejně, nebo někomu do soukromé zprávy. Fotografie se zobrazí na pár sekund, a poté buď zmizí (v případě zpráv), nebo tam zůstane k prohlížení dalších 24 hodin. Přidávat můžete také videa a gify z aplikace Boomerang. I stories mají své filtry a mimo to také přidávání času při pořízení snímku, polohu, označení uživatele, libovolný text a nově také interaktivní filtry přebrané ze Snapchatu. Tato vychytávka vás muže proměnit třeba v královnu, roztomilé zvířátko, přidat make-up či např. ‚nerdské‘ brýle.

Zkrátka, Instagram je opravdu pestrá a chytrá věcička, která vám zaručí spoustu zábavy a kochání se sdílenými fotkami ostatních uživatelů, ať už celebrit, či vašich přátel. Počet instagramových účtů již přesáhl 700 milionů. Přidáte se také, nebo už patříte mezi zkušené ‚instagramery‘?

Článek Instagram - Od počátků až dodnes byl publikován 5. srpna 2017 v 05.00 v rubrice Internet, Návody a Mobilní aplikace. Autorem článku je Barbora Konvičková. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...