Booking.com není jediný způsob, jak nabízet ubytování

Booking.com není jediný způsob, jak nabízet ubytování

Hotely, penziony a další zařízení pro zpravidla krátkodobé ubytování žijí často především z letní a zimní sezóny. Jak si ale zajistit pravidelný přísun nových zákazníků? Recenze hotelů, sociální sítě, nebo on-line rezervační portály, jako je Booking.com. Podíváme se, jak správně uchopit sílu těchto nástrojů.

Ovládáme hotelový marketing

Neustále naplněná ubytovací kapacita je cílem každého provozovatele hotelů či penzionů. V sezóně i mimo sezónu. Pro dosažení toho cíle je potřeba kvalitně ovládnout hotelový marketing. V sezónně je to pochopitelně snazší, a tak léto i zima bývají, co do zaplnění kapacit, bez problémů. Má to ovšem i svá ale.

Základem je zpětná vazba od zákazníku. Nejsnáze se samozřejmě sbírá ústně v průběhu či na konci pobytu zákazníků. Ne vždy ale všichni zákazníci zmíní všechny záležitosti, které je vhodné upravit a nebo jim prostě nesednou. Poté se vyplatí zavítat na webové portály, jako je TripAdvisor, nebo třeba Booking.com, o kterém bude v jiném kontextu řeč i dále. Dalšími zdroji zpětné vazby může být firemní profil na Facebooku, případně formulář na oficiálním webu ubytovacího zařízení. Na zpětnou vazbu od zákazníků je samozřejmě nezbytné reagovat, ale pozor na negativní recenze. Je dobré je správné roztřídit podle toho, zda-li je kritika konstruktivní, nebo ne.

Dobré je zákazníkům poskytovat dostatečně obšírný informační servis o možnostech v okolí – ať už výlety, restaurace, pivovary, nebo třeba zajímavé památky. Je-li navíc možné pravidelně na internetu své zákazníky informovat o novinkách v okolí či třeba sezónních specifikách okolní přírody. Můžete ukázat, že i pozdní podzim má své kouzlo. Stejně jako probouzející se jaro stále ještě zakryté ostrůvky sněhu.

Vlastní web je základem

Přestože ústní doporučení je stále vynikajícím způsobem, jak šířit reklamu na podnik, současné zvyky lidí zpravidla kladou větší důraz na sociální sítě a různé portály. Naprostým základem ovšem je vlastní oficiální web. Vkládat sílu například pouze do prodeje přes Booking.com se nemusí vždy vyplatit.

Jednoduchý, ale plně funkční web. Vše potřebné zákazník hned vidí.Jednoduchý, ale plně funkční web. Vše potřebné zákazník hned vidí.

Webdesign nabízí aktuálně široké možnosti, jak snadno a rychle vytvořit web. Důležité je, aby web byl plně funkční, jednoduchý a zároveň poskytoval všechny potřebné kontakty a informace. Dobrým plusem je například formulář pro přímé psaní zpětné vazby, případně formulář pro dotazy. Vhodné je na web umístit také odkaz na oficiální profil ubytovacího zařízení na Facebooku. Dobrý příklad líbivého webu nabízí například moderní hotel v Žilině.

Síla sociálních sítí

Sílu sociálních sítí není dobré podceňovat. Komunikace je díky nim rychlá a může být i transparentní pro další čtenáře, respektive potenciální zákazníky. Navíc lze udržovat široký informační servis po celý rok. Pro úpravu profilu na sociálních sítí navíc stačí několik kliknutí. Žádné nastavování nebo úprava webové šablony. Navíc využití sociálních sítí může snížit prvotní náklady na kvalitní webdesign, který například nemusí běžet na výkonném, ale složitém redakčním systému.

Článek Booking.com není jediný způsob, jak nabízet ubytování byl publikován 17. srpna 2017 v 17.00 v rubrice PR články. Autorem článku je Ondřej Dostál. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...