Shipito.cz - rozhovor s Johnem Vaňharou

Tagy:  Shipito, zasílání zboží z USA

Sponzorované odkazy

Shipito.cz - rozhovor s Johnem Vaňharou
Shipito.czShipito.cz

Určitě jste si někdy povzdechli, že v USA mají některé zboží levnější než v naší malé zemičce a nebylo by špatné uskutečnit nákup přes oceán. Jenže toto řešení mělo donedávna mnohá úskalí a nakonec vše ztroskotávalo na vysoké ceně dopravného, nutnosti mít bydliště v USA, popřípadě jste neměli embosovanou platební kartu, atd. Nyní je vše mnohem jednodušší díky vzniku zásilkové společnosti Shipito. Ta se právě na zasílání zboží z USA specializuje a my jsme se za vás na tento projekt zeptali přímo jeho zakladatele pana Johna Vaňhary.

John Vaňhara osobněJohn Vaňhara osobně

1. Kdo jste a čím se zabýváte?

Už pár let podnikám v USA. Rád zkouším nové nápady a zkouším z nich vytvářet profitabilní podnikání. Vlastním firmu na zakládání firem www.IncParadise.com a realitní firmu www.millionsaver.com, které mají sídlo v Las Vegas. V Memphisu jsem loni otevřel tzv. virtual office koncept www.ofiplex.com a v Los Angeles jsem rozjel business na prodej kol www.xyzbikes.com a nyní také zásilkovou službu www.shipito.cz. O hodně věcech co dělám, píši na svém blogu www.podnikanivusa.com. Třeba zrovna xyzbikes.com byl takový experiment, ve kterém jsem si zkoušel jestli dokážu vybudovat profitabilní business v oboru ve kterém nemám žádné zkušenosti a krok za krokem jsem to popisoval na blogu. V ČR jsem třeba stál za vznikem serveru www.fazole.cz. Mam asi takovou nemoc, že rád rozjíždím nové projekty.:-)

2. Co je vlastně projekt Shipito a proč jste ho vytvořil?

Upřímně řečeno, koupil jsem krásný sklad pro moje podnikání s prodejem kol (prodáváme především online a posíláme kola po celé Americe) a hledal jsem jak využít prostor co mám k dispozici. Sklad je větší než potřebuji a hledal jsem možnosti co dělat, abych prostor využil. Takže takto vzniklo www.shipito.cz.

sklad podruhésklad podruhé
skladsklad

3. Kolik lidí se podílí na chodu této služby?

Je to startup, který funguje pár týdnů, takže se to vše vyvíjí. Balíky mě pomáhá posílat americká zaměstnankyně Julie, v ČR mi pomáhá dělat podporu zákazníkům programátor David, se kterým pracuji již pár let. Spoustu věcí dělám sám, ale brzy najdu další spolupracovníky, kteří se na projektu budou podílet. Rad spolupracuji s mladými lidmi a třeba i proto jsem nabídl možnost studentům přijet do USA na placený internship. Letos v létě přijedou dva studenti a pravděpodobně se budou podílet na rozvoji tohoto i dalších podnikání co dělám.

4. Jaké výhody má Shipito oproti klasickému doručení zboží do ČR bez využití prostředníka?

Třeba možnost zkontrolovat zásilku? Rozbalit a zjistit jestli je vše v pořádku, nerozbité a funkční. Také jde o to, že hodně firem prostě nenabízí možnost poslat zboží přímo do ČR. Když nemáte adresu v USA tak si nemůžete nic koupit.

5. Doručovat lze veškeré zboží, nebo jen určitý sortiment ( spotřební elektronika, at­d.)?

Lze doručit vše, co není přímo zakázáno (zbraně, léky, apod.).

6. Pokud jde o elektroniku, jsou výrobky bezproblémově použitelné v Evropě, kde je standartem 230V/50Hz?

Chce si to pořádně zjistit, než něco koupíte. Hodně elektroniky (třeba notebooky problém s 220/110V nemají), ale chce to skutečně zjišťovat než koupíte.

7. Jak se řeší případná reklamace zboží? Přece jen každá společnost nemá evropské zastoupení.

V USA musíte jít přímo za továrnou a vyřídit reklamaci tam. Zboží se neposílá prodejci. Je to risk a doporučuji každému zvážit, jestli třeba cena zboží v USA je o tolik nižší, že to za ten risk stojí. Když se něco rozbije tak je to určitě problém navíc, protože třeba budete muset poslat zboží zpět do USA na vyřízení reklamace (a zaplatit poštovné). Ale můžeme pomoci celou situaci řešit.

8. Je třeba platit nějaké clo, či jiné poplatky při dovozu zboží z USA do ČR?

Ano, určitě. Ale doporučuji se obracet přímo na celní správu, která clo vyměřuje. Je těžké podávat přesné informace v oboru, do kterého nemůžeme moc mluvit. Proto raději doporučuji každému jít přímo ke zdroji a zjistit jaké clo nebo poplatky hrozí při prodeji zboží.

9. Jak se řeší situace, kdy zboží dorazí poškozené?

Když na to přijdeme my ve skladu v Kalifornii, tak je určitě jednodušší. Když uvidíme poškozenou krabici, tak zákazníka upozorníme. Kvůli riziku poškození je také potřeba používat pojištění (stojí pár dolarů). Děsí mě, když vidím zákazníky, kteří si nechají posílat drahé věci a píšou, že nechtějí clo. Co když se zásilka ztratí nebo poškodí? Vždy doporučuji pojistit zásilku na její skutečnou hodnotu.

Děkuji moc za rozhovor!

Více o samotném projektu Shipito.cz se dozvíte na stejnojmenných webových stránkách www.shipito.cz.

Článek Shipito.cz - rozhovor s Johnem Vaňharou byl publikován 4. dubna 2008 v 20.00 v rubrice Rozhovory. Autorem článku je Miroslav Mlejnek (Ryan). Pro diskusi slouží komentáře (2).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...