Návody: Jak zviditelním svůj web na internetu

Tagy:  seo optimalizace, zvýšení návštěvnosti, sociální sítě, linkbuilding, zpětné odkazy, návod, vyhledávače, google, facebook

Sponzorované odkazy

Návody: Jak zviditelním svůj web na internetu

Přiznejme si, že současná doba je dobou internetu a internetových technologií. Na internetu hledáme informace, zábavu, socializujeme se a třeba i nakupujeme.

Kdo dnes není na internetu, jakoby nebyl. Tento výrok platí zejména pro firmy a podnikavé jedince, kteří „chtějí být vidět“. Jestliže jste na internetu neviditelní, neprodáte svůj produkt. Proto nastává otázka: Jak na svůj web dostanu zákazníky?

Takto by měl vypadat úspěšný webový marketing v grafech.Takto by měl vypadat úspěšný webový marketing v grafech.

Pokud máte dostatek finančních prostředků, můžete tuto problematiku svěřit specializovaným firmám. Ovšem pokud se chcete zviditelnit na poli internetu sami, existují určité rady, jak toho docílit. Předem upozorním, že neexistuje univerzální návod, jak udělat z obyčejného webu úspěšný web s velkou návštěvností. Ale jak bylo řečeno, existují rady a určité body, kterých by se měl člověk při propagaci svého webu držet.

Originální obsah a vzhled

Základem úspěchu každého webu, a to platí i pro „offline“ byznys, je nabízet kvalitní a originální obsah, respektive služby. Bez toho to prostě nejde. Můžete mít propracovaný marketing, který na web přivede tisíce uživatelů. Ti se už ale zpět nevrátí, protože je nezaujal obsah.

Druhým důležitým činidlem z této oblasti je vzhled webu. Lidé v poslední době málo čtou. Například v článcích je na první pohled zaujmou spíše obrázky než text. Text bývá v některých případech druhořadý (tímto samozřejmě nemyslím všechny uživatele). Stejně tomu tak je v případě webu jako celku. Pokud nejste například jediným zpravodajským serverem na celém internetu, lidé si právě vás vyberou podle vzhledu.

Kvalita obsahu je pro některé (znovu podotýkám, ne pro všechny) až druhořadou záležitostí. Proto věnujte důraz na designovou stránku webu, ale nezapomínejte na přehlednost a funkčnost webu.

SEO – důležitá součást úspěchu na webuSEO – důležitá součást úspěchu na webu

SEO optimalizace

Tato zkratka pochází z anglického slovního spojení Search Engine Optimalization – optimalizace pro webové vyhledávače. Takováto optimalizace v sobě skrývá několik důležitých bodů, které byste měli znát při tvorbě vašich stránek.

1. Validita kódu Kód stránek musí být validní, tzn. bez chyb. Na internetu existují nástroje, které vám validitu webu zkontrolují. Například nejpoužívanější – http://validator.w3.org/

2. Klíčová slova Váš web musí obsahovat tzv. meta tagy. Jedná se několik klíčových slov, které nejlépe charakterizují zaměření stránek. Tato klíčová slova se zapisují do hlavičky webu v html kódu.

Nesmíme také zapomenout na často používaná slovní spojení, která zahrnete do článků. Při výběru těchto slovních spojení je nejlepší se zamyslet, co asi uživatel zadá do vyhledávače, pokud by měl najít zrovna vás.

3. Zpětné odkazy – linkuilding Čím více jiných webů odkazuje na vaše stránky, tím lépe. Počet kvalitních zpětných odkazů je důležitý pro výpočet tzv. pagerank. Pagerank přidělují vaší stránce vyhledávače a čím vyšší pagerank máte, tím budete mít lepší umístění ve výsledcích vyhledávání.

Zpětné odkazy lze získat několika způsoby. Nejjednodušším je přímý nákup odkazů. Je zde také možnost vyměňovat odkazy s jinými weby. Tady pozor, pokud budete mít na své stránce velké množství odkazů odkazujících na jiné stránky, může dojít k penalizaci vašeho webu a tím pádem ke snížení pageranku. Zpětné odkazy se také dají získat registrací do webových katalogů.

Sociální sítě jsou důležité pro získání návštěvníků a interakce s nimiSociální sítě jsou důležité pro získání návštěvníků a interakce s nimi

Sociální sítě

Sociální sítě jsou velice důležitým faktorem pro úspěšnost webu. Vytvořte fanouškovské stránky vašeho webu na všech možných sociálních sítích. Základem je samozřejmě Facebook, dále pak Twitter a Google+. Na těchto stránkách budete sdílet zajímavé příspěvky z vašich stránek či například informace o slevách. Pokud budete efektivní, tak vám sociální sítě mohou přivést nejvíce uživatelů. Zvláště pokud máte zajímavý obsah, tak ho lidé sami od sebe sdílejí.

Nespornou výhodou sociálních sítí je přímý kontakt s uživateli.

Důležité je propojení vašeho webu se sociálními sítěmi. Na web tedy musíte vložit aktivní sociální prvky těchto soc. sítí, jako jsou například** tlačítka Sdílet, Tweet a v případě Google+ **tlačítko +1.

Socializační tlačítka pro web – udělejte svůj web sociálníSocializační tlačítka pro web – udělejte svůj web sociální

Článek Návody: Jak zviditelním svůj web na internetu byl publikován 27. prosince 2011 v 00.00 v rubrice Internet. Autorem článku je Adam Beránek. Pro diskusi slouží komentáře (3).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...