Jak zvýšit počet konverzí, aniž byste za PPC platili více?

Sponzorované odkazy

Jak zvýšit počet konverzí, aniž byste za PPC platili více?

Lidé na internetu denně vyhledávají určité produkty nebo služby a vaše PPC reklama je zobrazována na prvních čtyřech místech nad přirozenými výsledky vyhledávání po zadání konkrétních dotazů. I když ale do PPC investujete opravdu hodně peněz, efektivita vašich reklamních kampaní nemusí být ideální. Co můžete udělat pro to, abyste z vaší PPC reklamy získali více?

Nedávno jste možná také zaregistrovali změnu v zobrazování reklam na Googlu. Místo 3 reklam nad přirozenými výsledky vyhledávání jsou nyní zobrazovány až 4. Navíc zmizely reklamy z pravého sloupce, s jedinou výjimkou, kterou jsou reklamy obsahující produktové informace. Vzhledem k tomu, že zmizely reklamy z pravého sloupce, bude celkově textových reklam bez produktových informací méně. Proto se inzerenti musí svým kampaním mnohem více věnovat, aby zvýšili své šance vůči konkurenci.

Mnoho společností již vylepšilo své reklamní kampaně tak, že získalo nejen více prokliků, ale i konverzí. Možná, že i vy stojíte jen několik kroků od zvýšení podílu na trhu, aniž byste za PPC reklamu museli platit více. Jak tedy získat více konverzí, a přitom za PPC reklamu neplatit zbytečně více peněz?

Zdroj: flickr.comZdroj: flickr.com

Vysoká cena u nesprávných klíčových slov

Velmi častým problémem PPC kampaní je investice do nesprávných klíčových slov. Proto bychom vždy měli kontrolovat, která klíčová slova jsou nejvíce zobrazována, na která klíčová slova lidé nejvíce klikají, a hlavně, jakou míru konverze jednotlivá klíčová slova mají. Pokud máte delší dobu v reklamách zahrnuta klíčová slova, na která sice uživatelé klikají, ale míra konverze je velice nízká, měli byste zvážit, zda do těchto klíčových slov skutečně chcete investovat tolik peněz. Lepším řešením by v tomto případě bylo, zvýšit ceny u klíčových slov, která konvertují. Zvýšíte tak počet konverzí i podíl na trhu.

Málo konkurenční klíčová slova ano nebo ne?

Velice často se mluví o tom, že velmi dobrým způsobem, jak získat konverzi za velmi nízkou cenu, je použití méně konkurenčních klíčových slov. Mnohem důležitější však je, sledovat, jak si daná klíčová slova vedou, co se týče míry konverze. Pokud totiž uživatelé na tato málo vyhledávaná slova (tzv. long tail), klikají, ale nekonvertují, reklama se vám rozhodně nevyplatí. Jak už jsme zmínili výše, přejete-li si více konverzí, soustřeďte se na TOP klíčová slova s vyšší mírou konverze.

Zobrazení klíčových slov s vyšší mírou konverze

Pokud si chcete jednoduchým způsobem zobrazit klíčová slova s vyšší mírou konverze, použijte v AdWords filtr, který je k takovému zobrazování určený. Pro zobrazení požadovaných dat v AdWords klikněte na klíčová slova, poté zvolte možnost filtr a dále – vytvořit filtr.

Zdroj: google.comZdroj: google.com

V rámci tohoto filtru můžete například získat přehled klíčových slov z vašich kampaní s mírou konverze vyšší než 3%. Dále zde můžete zjistit například informace o tom, zda jsou vaše konkrétní kampaně postaveny na top klíčových slovech, která konvertují, nebo které reklamy obsahují pro vás nejvýhodnější klíčová slova atd.

Zbavte se neužitečných klíčových slov

Možná, že jste zjistili, že spousta klíčových slov, za která utrácíte své peníze, nejsou pro vaši kampaň přínosná. Reklamy jsou sice na tyto výrazy zobrazovány, ale uživatelé neprovádí konverze. Tato klíčová slova vás stojí peníze, ale nepřináší žádný užitek. Bude proto lepší, když se takových klíčových slov zbavíte. Reklamní výdaje, které jste doposud investovali do klíčových slov, která nepřinášejí konverze, jednoduše přesuňte na klíčová slova, která jsou pro vaše reklamní kampaně užitečná.

Použité zdroje: google.com, ppchero.com, searchenginelan­d.com, wordstream.com

Autor: Martina Rosenkrancová
Martina je členkou týmu společnosti PPC Profits, který se úzce specializuje na vytváření a správu efektivních PPC reklam napříč reklamními systémy, včetně Facebook marketingu. Neustále proto sleduje nové trendy a snaží se prohlubovat znalosti, které se tohoto tématu týkají.

Článek Jak zvýšit počet konverzí, aniž byste za PPC platili více? byl publikován 6. dubna 2016 v 05.00 v rubrice Internet a Návody. Autorem článku je Martina Rosenkrancová . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...