Rüdiger Theobald - Manažer evropské divize společnosti Verbatim

Tagy:  Rüdiger Theobald, Rüdiger, Theobald, manažer, manager, verbatim, obchodní rozvoj, marketing

Sponzorované odkazy

Rüdiger Theobald - Manažer evropské divize společnosti Verbatim

V dnešním článku Vám přinášíme velmi zajímavý rozhovor s panem Rüdigerem Theobaldem, který je hlavním manažerem evropské divize pro marketing a obchodní rozvoj společnosti Verbatim.

Rüdiger TheobaldRüdiger Theobald

Čím jsou vaše produkty zvláštní / co je činí jedinečnými?

Od roku 1969 udává Verbatim směr vývoje technologií pro uchovávání dat – od disket a magneticko-optických médií, CD a DVD formátů až po nejnovější HD média Blu-ray. Kromě toho nabízí Verbatim kvalitní produkty na poli přenosných USB klíčenek, paměťových „flash“ karet, SSD a externích pevných disků v kapesním formátu 4,57 cm (1,8“), přenosném formátu 6,35 cm (2,5“) a stolním formátu 8,89 cm (3,5“), a stejně tak i široké spektrum počítačového příslušenství. Verbatim je dceřinou společností Mitsubishi Chemical Group a těží z vynikajícího výzkumného a vývojového oddělení. Díky tomu hraje Verbatim klíčovou roli při utváření trhu s paměťovými médii. Velmi přísné kontroly kvality během výroby zajišťují vysokou kvalitu produktů společnosti Verbatim, které vítězí v mnoha mezinárodních srovnávacích testech. Společnost je světovým lídrem v oblasti optických datových nosičů.

Kromě již tradičního působení na trhu úložných nosičů, Verbatim v roce 2010 úspěšně vstoupil také na trh svítidel. Společnost využívá dostupnosti materiálů a technologií k vývoji a výrobě domácích i komerčních LED osvětlovacích řešení, které dávají uživatelům naprostou kontrolu nad kvalitou jejich osvětlení. Mitsubishi Chemical je největší japonská společnost a zároveň světový lídr ve výrobě surových materiálů pro LED produkty.

Po úvodní prezentaci LED produktů Verbatimu na dubnovém veletrhu Light + Building ve Frankfurtu, se první výrobky dostaly na evropský trh teprve až v době konání veletrhu IFA. Tyto energeticky úsporné, dlouhotrvající moderní LED svítidla kombinují mnoho výhod. Naším cílem je nabídnout spotřebitelům úsporné řešení osvětlení za konkurenceschopné ceny. Stejně jako v sortimentu datových úložných nosičů, i v tomto směru nabízíme technologii, na kterou se zákazníci mohou spolehnout – a v tom, co děláme, máme k dispozici mnohaleté zkušenosti Mitsubishi Chemicals v oblasti zpracování materiálů i řízení výrobních procesů.

Co tvoří přidanou hodnotu vašich výrobků?

Značka Verbatim je synonymem spolehlivosti, dlouhé životnosti a výborné kvality. Máme velmi rozsáhlé portfolio úložných nosičů zahrnující přes 600 různých produktů. Náš hlavní evropský sklad v Duisburgu má kapacitu 30 tisíc palet. Konstantně udržujeme ve skladu kolem 100 milionů zapisovatelných CD a 150 milionů zapisovatelných DVD disků, což nám umožňuje velmi pružně reagovat na objednávky z celé Evropy. V roce 2009 každý druhý zapisovatelný DVD či Blu-ray disk a každý třetí zapisovatelný CD disk nesl značku Verbatim.

Naše portfolio optických nosičů čítá na 200 různých verzí těchto produktů a je největší na trhu. Nabízíme všechny typy zapisovatelných formátů ve všech dostupných variantách balení.

Jsou vaše produkty inovativní?

Většinu verzí optických nosičů jsme uvedli na trh jako první. Naším nejnovějším produktem bude Blu-ray disk s kapacitou 100 GB, který uvedeme na trh během prvního čtvrtletí 2011.

Inovace a produktová rozmanitost setrvává i v našich dalších produktových sektorech. USB flash disky Verbatim jsou k dostání v široké škále barev, tvarů a úložných kapacit. Mikro USB disky, které nabízejí kapacitu až 32 GB a váží jen 2 gramy, jsou obzvláště populární. Náš nejnovější produkt, USB disk Clip-It, získal prestižní ocenění Red Dot a jde vlastně o digitální kancelářskou sponku, na kterou si můžete uložit svá data.

Disk Netbook USB nabízí kapacitu rovněž až 32 GB a ocení jej zejména majitele netbooků s malou interní pamětí. Tento disk je stejně malý jako jednoeurová mince.

Naše externí pevné disky čítající přes 80 různých produktů se také vyznačují velkou rozmanitostí, skvělým designem, pestrou paletou barev a bohatými možnostmi konektivity (USB, eSATA, FireWire). Naše nejnovější externí disky jsou vybavené rozhraním USB 3.0, které je až 10× rychlejší než starší USB 2.0.

Verbatim se chystá nabídnout svítidla založená na modré LED technologii, ale i produkty s fialovou LED technologií včetně zvláštní kombinace červeného, zeleného a modrého fosforu od Mitsubishi. Oba typy svítidel budou nabízeny v teplém bílém a studeném bílém zbarvení. Prvotřídní produkty s fialovým čipem nabídnou index barevného podání (CRI) v průměru 98, což je extrémně blízko přírodnímu světlu. Mateřská společnost Verbatimu, Mitsubishi Chemical Corporation, díky svým mnohaletým zkušenostem úspěšně vyrábí veškeré potřebné fosfory a LED čipy.

Jaké příležitosti a přidanou hodnotu potenciálně nabízíte maloobchodníkům?

Verbatim nabízí široký výběr kvalitních úložných řešení, přičemž se zaměřuje na rychle rostoucí sektory. Protože trh úložných nosičů se v posledních letech výrazně změnil a hlavními tahouny již nejsou CD ani DVD disky, ale spíše USB flash disky a přenosné pevné disky, svůj důraz nyní klademe především na tyto segmenty. Trh úložných produktů nabízí mnoho příležitostí k růstu a Verbatim nabízí maloobchodníkům příležitost růst spolu s trhem. Disponujeme kvalitně vyškoleným servisem, který poskytne zákazníkům radu v jejich rodném jazyce kdekoli po celé Evropě. Jsme silný partner, na kterého se maloobchodníci mohou spolehnout. Poptávka po značce Verbatim roste čím větší je náš podíl na trhu.

Prostřednictvím kterých marketingových aktivit přitahujete pozornost maloobchodníků ke svým produktům?

Našim maloobchodníkům nabízíme kategorický management a pomáháme jim s umístěním produktů do regálů s využitím planogramů. K dispozici máme i další silné marketingové nástroje, například V-Net komunitu, což je vlastně online B2B platforma, ve které specializovaní prodejci pravidelně naleznou informace o našich marketingových a jiných akcích na podporu prodeje. A díky obsáhlým skladovacím prostorům a efektivní logistice garantujeme rychlé dodání zboží do celé Evropy.

Které trendy následujete ve svých produktech?

Spotřebitelé chtějí především spolehlivost a kvalitu. S naším sloganem „Technologie, které můžete věřit“ jim slibujeme – stejně jako jsme činili v uplynulých čtyřech dekádách – poskytovat takové produkty, které jsou výsledkem puntičkářské vývojářské práce, nejkvalitnějších komponent a precizních výrobních procesů. Zákazníci skutečně dostanou prémiové produkty za dostupné ceny.

V oblasti svítidel jsou LED systémy značky Verbatim dostupné velkoobchodníkům i maloobchodníkům od konce roku 2010. Společnost plánuje uvést na trh LED žárovky ve všech populárních formátech včetně klasických ve tvaru hrušky nebo svícnu, stejně jako reflektorové žárovky typu MR16 či PAR16 pro zástrčky typu E14, E27, GU5.3 a GU10. Tyto produkty jsou vhodné jako přímá náhrada za tradiční halogenové žárovky i jejich úspornější varianty.

Oproti konvenčnímu svícení nabízí LED až 80% úsporu energie. Zároveň nabízejí i podstatně delší dobu životnosti, a to až 35 000 hodin, což odpovídá přibližně 10 letům provozu při 10-hodinovém každodenním používání – skutečná doba životnosti tedy závisí na provozních podmínkách.

Osobní vyjádření k tématu LED svítidel:

Rüdiger Theobald, manažer evropské divize Verbatimu pro marketing a obchodní rozvoj, vysvětluje: „Nehledě na to, jak dobrý přehled o energetické úspornosti spotřebitelé mají, nikdy si nekoupí svítidla, která zhoršují kvalitu jejich pracovního nebo domácího prostředí. Naším cílem je nabídnout konkurenceschopné a energeticky šetrné LED produkty, které jsou téměř k nerozeznání od klasických žárovek z hlediska jejich inzenzity osvětlení a barevné reprodukce. Z našeho průzkumu trhu vyplývá, že toto je přesně tím, co spotřebitelé vyžadují. Již pracujeme na budoucí řadě produktů, u kterých lze nejen měnit intenzitu osvětlení, ale rovněž požadovanou barvu světla, takže se dokážou skvěle přizpůsobit momentální náladě uživatele.“

Rüdiger Theobald

Manažer evropské divize Verbatimu pro marketing a obchodní rozvoj

Článek Rüdiger Theobald - Manažer evropské divize společnosti Verbatim byl publikován 20. ledna 2011 v 00.00 v rubrice Rozhovory. Autorem článku je Zbyněk Maier. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...