Spotify – Revoluce v poslouchání hudby

Sponzorované odkazy

Spotify – Revoluce v poslouchání hudby

Stále ještě posloucháte MP3? Pak pořádně zpozorněte. Ve světě se totiž rychle prosazuje nový způsob poslechu hudby, který má slušnou řádku výhod. Zřejmě nejznámější službou, která tenhle „new style“ úspěšně prosazuje je Spotify. Řádně si jej tedy představme.

Nový styl

Hned z úvodu si krátce vysvětlíme, v čem tenhle „nový styl“ poslouchání vlastně spočívá. Konec zdlouhavému vyhledávání, stahování a rozřazování hudby! Nyní máte jeden, jediný program. V něm si skrze vyhledávání najdete kteroukoliv skladbu, kterékoliv album a jednoduše začnete poslouchat. Pokud se vám obzvláště zalíbí, jednoduše si danou hudbu uložíte, abyste ji příště nemuseli vyhledávat. Brzy pochopil i samotný Apple, že tohle je budoucnost hudebního průmyslu a čekalo se, jak bude vypadat jeho nová služba Apple Music. Nedávná konference Applu, WWDC 2015, kterou jsme sledovali živě, byla v tomto ohledu poměrně zklamáním. A Spotify, celosvětově nejúspěšnější panáček v tomhle směru, tak se svými aplikacemi pro osobní počítač i chytré telefony spokojeně zůstává na svém trůnu.

Výběr alb a playlistů žánru RockVýběr alb a playlistů žánru Rock

Prvky Spotify

Spotify na první pohled zaujme krásným, moderním a přitom zcela přehledným vzhledem. To je třeba ocenit, protože když má mít uživatel přehledně všechnu hudbu s tolika funkcemi na jednom místě, chce to pořádný výkon. Horní lišta ukrývá základní nastavení a vše o našem profilu. V levém sloupci je hlavní menu a uložené playlisty. Na pravé (která lze oddělat, jak to je na přiložených obrázcích), je sloupec zaměřující se na sociální kontakt. Zmíněná jednoduchost samozřejmě přináší také skvělou ovladatelnost.

Přestože o Spotify mnozí dosud neslyšeli, je to již značně rozšířená aplikace, která není ani na českém trhu žádnou novinkou. A tak při vyhledávání libovolného interpreta, písničky či alba, cílovou záležitost najdeme i v případě, že není příliš známá. A to i v případě české hudby. Při snaze narazit na něco, co by v databázi Spotify chybělo, se nám zkrátka nepodařilo najít jedinou absenci.

TOP skladbyTOP skladby

Samozřejmě posluchač si občas chce něco ihned pustit a nemá náladu přemýšlet a vybírat. Nebo zkrátka nemá ponětí co pustit, protože hudební scénu nesleduje. A tak vřele přivítá přehled nálad, jako třeba ranní rozjezd, odpolední siesta, klidný večer, párty, workout (na cvičení) a podobně. Možná víte, jaký žánr si chcete pustit, ale nevíte co přesně. Pak nezbývá, než místo nálady zvolit daný žánr, kde vám Spotify nabídne populární alba a playlisty. Na základě hudby, kterou často posloucháte, se vytváří doporučení další hudby speciálně pro vás. Dále je zde přehled nově vydaných alb a žebříčky, neboli seznam TOP skladeb a to nejen pro celý svět, ale také pro jednotlivé národy. Mezi nimi nechybí ani Česká republika a u jednotlivých skladeb je i daná značka, abychom viděli, jak se daná skladba v žebříčku posouvá. Můžeme doplnit, že Spotify ukrývá i různé rádia.

Rozbalený seznam skladeb albaRozbalený seznam skladeb alba

Playlisty

Specialitkou, kterou možná nejvíce oceníte, jsou speciální playlisty, vytvořené těmi, kteří hudbě skutečně rozumí. Stejně jako u nálad se jedná o speciální seznam skladeb. Například kamarád vám řekne, že začal poslouchat japonskou hudbu. Chcete si něco poslechnout, ale neznáte interprety. Stačí najít playlist japonská hudba a můžete poslouchat. Nebo máte raději soundtracky z filmů či her? Nezbývá, než si vybrat z řady playlistů. Stejný postup uplatníte i v případě klidné hudby pro práci či učení. Abychom se ale v pestrém výběru playlistů určité tématiky neztratili, podívat se můžeme na počet lidí, kteří daný playlist následují, což znamená, že jej mají v uložený v oblíbených.

Máte-li jako já více zařízení, které Spotify podporují, počítejte se synchronizací. Pokud si tak na jednom místě uložíte určité písničky, najdete je v oblíbených i na druhém stroji. A pokud třeba posloucháte hudbu na PC a opodál si hrajete na mobilu, můžete na telefonu spustit Spotify, které ihned rozezná, že na PC se přehrává hudba a nabídne vám, že ji můžete skrze telefon kontrolovat.

Premium

Představený typ poslouchání hudby má samozřejmě odvrácenou tvář. Nikdo nemůže poskytovat zdarma všechny písničky světa zdarma. A tak zatímco třeba Apple Music bez rozlišení požaduje 9,99 dolarů, Spotify vše výše zmíněné poskytuje zdarma, ačkoliv občas mezi písničkami uslyšíte ne přímo reklamu, ale jakési poučení o funkcích Spotify či poznámce o tom, jak je lepší zaplatit si Spotify Premium, které taktéž stojí 9,99 dolarů. Někdy však bývají neuvěřitelné slevy, jako například Premium na 2 měsíce za pouhých 0,99 dolarů (celková jednorázová cena).

Výběr nálad a žánrůVýběr nálad a žánrů

Premium zakázníci získají navíc možnost stáhnout si hudbu do svého zařízení a poslouchat ji i bez připojení k internetu. To sice u počítače moc neznamená, důležitá vymoženost je to však v případě mobilních telefonů. Premium poskytuje možnost zvýšit kvalitu poslouchané hudby. Premium platí pro všechny vaše zařízení. Premium si můžete vyzkoušet i zdarma a to na zkušební dobu jednoho měsíce.

Závěr

Co dodat, Spotify je opravdu vynikající službou, u které se jen těžko hledají slabiny. Pro poslech hudby je zkrátka vynikající po všech stránkách. Problémy nastávají až v případě, že chcete poslouchat na zařízeních bez připojení k internetu a zároveň nechcete platit žádné poplatky. Na druhé straně využívá Spotify peníze na podporu autorů, kteří si za svou hudbu nějaké peníze jistě zaslouží.

Hodnocení redakce:  91 %

Výborný program

Výhody: