Telemarketing – Jak dobře zacílit své produkty?

Mobil je v současnosti velmi mocným nástrojem pro mnoho různých činností. Jednou z nich je také telemarketing, který se za dobu své existence optimalizoval vstříc firemním i koncovým uživatelům. Proč jde stále o významný druh marketingu?
Pomoc, rada, nová spolupráce
Telemarketing je pro mnoho lidí pouze nástroj, který otravuje a nutí řešit malichernosti v nejméně vhodnou chvíli. Pravda, i takový telemarketing může být. Je však nutné zdůraznit, že tato služba má při správném používání a cílení řadu významných pozitiv. Dobře zacílený telemarketing tak může vytvořit spokojený vztah mezi poskytovatelem služby či produktu a zákazníkem ať už se jedná o firemního nebo koncového uživatele.
Je dobré v tuto chvíli nastínit existenci takzvaného pasivního a aktivní telemarketingu. První zmíněná kategorie představuje poskytování služeb a informací na vyžádání zákazníků. Naopak druhá kategorie představuje aktivní nabízení služeb, přičemž operátor oslovuje dle zadaných databází kontaktů potenciální zákazníky, respektive ty současné s novými možnostmi služeb či spolupráce.
Efektivní hiearchie
V případě pasivního telemarketingu mohou uživatelé požadovat informace obecného nebo specifického charakteru v rámci zaplacené služby. Informace obecná může být snadno vyřešena univerzálním operátorem, který má k dispozici internet a databázi informací. Může tak snadno na vyžádání doporučit nejbližší ubytování v určité cenové relaci, nebo třeba vhodné místo pro bussiness večeři. Naopak pokud jde o specifický problém týkající se například poruchy automobilu, uživatel očekává erudovanou odpověď, která mu nepříjemnou situaci pomůže vyřešit. V tuto chvíli musí být operátor připraven řešit konkrétní situace a třeba také tišit stres uživatele vzniklý nenadálou událostí.

Konkrétní cesta ke kýžené informaci musí být co nejkratší. Složité přepojování tedy není záhodné stejně jako přetěžování operátora vyřizujícího požadavky specifického charakteru. V obou případech pak může pomoci, pokud jsou operátoři znalí konkrétních míst, v nichž vyřizují uživatelovi požadavky. Kvalitní call centrum v Praze tak může výrazně lépe pomoci v rámci hlavního města, než kdyby problém řešil člověk sedící v Pardubicích a naopak.
Dobré použití = spokojený zákazník
Telemarketing není jen tím otravným nástrojem pro prodej výhodných tarifů po telefonu. Jedná se naopak o velmi efektivní nástroj, který napomáhá uspokojit zákazníka a otevírá dveře novým možnostem spolupráce. Jde o dobrý zdroj informací a operátoři mohou být často velmi nápomocni. Ve výsledku prostě stačí zvednou telefon, třeba značky Ulefone, a informace jsou k dispozici velmi rychle. Důležité je telemarketing správně uchopit a dobře zacílit.
Článek Telemarketing – Jak dobře zacílit své produkty? byl publikován 17. dubna 2018 v 21.45 v rubrice PR články. Autorem článku je Ondřej Dostál. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Eshop může fungovat lépe – Které nadstandardní služby pomohou? 24.07.2017 15.00
- Spam - historie a zákon 24.11.2007 06.00
Top 10
- Ztrátová a bezeztrátová komprese: Znáte rozdíl?
- Seznam Email má novou tvář - Co je nového?
- Nero 7 download
- Kontrola pravopisu - Jak účinně opravovat texty?
- Bugatti boty – Stylová volba pro každého muže
- IT outsourcing v roce 2025: Jaké technologie vám zajistí konkurenceschopnost?
- Jak využít umělou inteligenci pro správu PPC reklam?
- Pronájem virtuálních serverů: Jaké jsou jejich výhody a nevýhody?
- Online dotazník pro vyhodnocení spokojenosti zákazníků a zaměstnanců
- Rozzlobenimuzi.com
Tagy
Pravopis digitalizace kryptoměny Google MP3 karaoke chat, komunikace integrační software umělá inteligence Office
Doporučujeme
Máte tiskárnu? Ať již jste firma či spotřebitel, vyzkoušejte naše tonery ve slevě. Tonery a náplně do tiskáren HP máme za bezkonkurenční ceny.