Eshop může fungovat lépe – Které nadstandardní služby pomohou?

Eshop může fungovat lépe – Které nadstandardní služby pomohou?

Internetový obchod vyžaduje notnou dávku péče v úvodu svého vzniku. Vybrat správný redakční systém a vytvořit líbivý design je v současné době jen otázkou času, neboť existuje opravdu široké portfolio služeb. Jak ale nalákat a udržet zákazníky?

Poraďte svým zákazníkům

První možností, jak říct potenciálním zákazníkům, že nákup zrovna v našem obchodě je ta správná volba, je pravidelně aktualizovaný internetový magazín, který funguje v přímé návaznosti na provozovaný e-shop.

Můžeme vzít příklad v prodeji kávy. Dozví-li se čtenář na webu e-shopu jaké druhy kávy jsou, jak lze kávu připravovat a jednotlivé vazby mezi chutí, vůní, zdrojovou plantáží a způsobem přípravy, má zákazník nadstandardní servis k nezaplacení. Pokud chce zkusit něco nového, nabízíme mu přehledný návod, od čeho se odrazit. Platí ovšem, že je informační články potřeba správně zacílit a držet v nich opravdu pravdivé informace. Bez práce se to tedy neobejde.

Nadstandardní servis formou informačních a přehledových článků sice práci navíc vyžaduje, ale lze v rozumné míře lze zvládnout. V závislosti na velikosti e-shopu ovšem lze uvažovat i o informační službě callcentrum, kde je operátor schopen živě po telefonu sdělit kýžené informace. Operátorem ovšem nemusí být jen speciálně vyškolený člověk, ale třeba i majitel e-shopu, nebo některý z prodavačů či skladníků. Je možné se obrátit i na specializované firmy.

Osobní kontakt nade vše

Vedle informačního servisu může zákazníky nalákat dobře cílený telemarketing, neboť ve své formě umožňuje osobnější přístup při prodeji produktů, nebo služeb. Na rozdíl od webové reklamy totiž umožňuje vnímat zpětnou vazbu od zákazníků živě i v podobě statistik.

Prodáváte-li například automobily, je vždy možné se na prodávaný produkt přímo podívat očima zákazníka. Potřebuje auto na chatu pro dva? Co třeba dodávka, co má obrovský kufr a jednoduchý benzinový motor. Jindy může přijít zákazník, který auto potřebuje na daleké každodenní cesty po dálnici. Základní motor a minimum komfortu mu nabízet opravdu nebudeme, neboť vzhledem k času v sedadle za volantem ocení správnou podporu těla sedadlem, stejně jako dobře odhlučněný interiér a malou spotřebu motoru, zpravidla naftového.

Co značka to zákazník se specifickými požadavky. Platí jak pro typ kávy, tak pro různé typy tonerů.Co značka to zákazník se specifickými požadavky. Platí jak pro typ kávy, tak pro různé typy tonerů.

Pokud to uvedeme na obecnější úroveň, můžeme říci, že každý zákazník vyžaduje specifický přístup. Fungující laciné tonery, bude chtít každý, ale ne každý využije velkokapacitní zásobníky. A to celé je výhodou telemarketingu – správné zacílení.

E-shop na plné obrátky

Základem úspěchů jakékoli internetové služby bývá zpravidla komunikace se zákazníky. Není tomu jinak ani v případě internetového obchodu. Možností, jak zákazníky oslovit a vzápětí uspokojit je celá řada. A není nad spokojeného a neustále se vracejícího zákazníka.

Článek Eshop může fungovat lépe – Které nadstandardní služby pomohou? byl publikován 24. července 2017 v 15.00 v rubrice PR články. Autorem článku je Ondřej Dostál. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...