Cheat Engine – Vytvořte si své vlastní cheaty

Tagy:  cheat engine, chat engine, ce, trainer, cheaty, tvorba cheatů, tvorba trainerů, jak hacknout hru, jak vytvořit cheaty, cheat, cheaty

Sponzorované odkazy

Cheat Engine – Vytvořte si své vlastní cheaty

Pokud patříte mezi příznivce počítačových her, jistě jste někdy sáhli po nějakém tom podvůdku, cheaty, traineru, či jak chcete jinak. Pokud jste takoví světci, že jste nikdy nevyzkoušeli trochu si s nepřáteli pohrát, a nikdy se s cheaty nepotkali, následující odstavce nebudou zřejmě přímo vám určeny.

V životě každého cheatera přijde den, kdy by si chtěl vyzkoušet, jak se takové cheaty či trainery vytvářejí. Minimálně je alespoň ze zvědavosti maximálně horlivý zjistit, jak takovéto mechanismy fungují. Za pomoci nástroje Cheat Engine však nemusíte zůstávat jen u snění, můžete si totiž vytvořit nějaké ty cheaty sami.

Cheat Engine (dále CE) nabízí velmi rozsáhlé možnost editace číselných údajů veškerých běžících procesů v operačním systému. Neomezuje se tedy jen na hry, avšak nabízí možnost disassemblovat jakýkoliv běžící proces. Zlý jazykové by ho mohli zařadit do kategorie crackovacích utilit, pomocí niž můžete za dostatečných znalostí udělat z jakéhokoliv programu téměř dobrý den (tvorba cracků a hacků).

Výše jsem použil nejspíše neznámý pojem disassemblovat. Abyste rozuměli. Veškeré aplikace na operační systém Windows se píší ve vyšších programovacích jazycích (C, Pascal, atd.), které jsou následně kompilátorem (překladačem) přeloženy (kompilovány) do jazyku, kterému rozumí váš HW. Nástroj, který disponuje dekompilovací funkcí, dokáže tento kód ze souboru získat (exe soubor). Tím získáte doslova tisíce (a daleko více) řádků kódu skládajícího z notoricky známých assemblerských instrukcí (typicky MOV, JMP, ADD, DEC, apod.). Tyto instrukce pracují přímo s daty v operační paměti a zde se právě ukrývají potřebná data, která při tvorbě cheatů hledáme (údaj o vašem životě, náboje, apod.).

Disassemblováním zjistíte, která instrukce zapisuje do vaší hodnotyDisassemblováním zjistíte, která instrukce zapisuje do vaší hodnoty

Zde jsem možná zastrašil valnou většinu zájemců. Pravda, ten, kdo se někdy setkal s například programování mikroprocesorů, zajásá, avšak ostatní se nemusí zvlášť obávat. V Cheat Engine pro jednoduché editace nepotřebujete do kódu zasahovat téměř vůbec, a když, CE za vás udělá téměř 90% editace.

Injektovat program svým podprogramem je velmi jednoduchéInjektovat program svým podprogramem je velmi jednoduché

Jak byste čekali, program není lokalizován do českého jazyka. To velmi ztěžuje nováčkům práci. Pokud tedy máte alespoň dobrou znalost angličtiny, jsou pro vás určené tutoriály, bez nichž neobejdete. Bohužel je to tak. Ze začátku jste odkázáni na základní tutoriál, který se spustí ihned po prvním zapnutí programu. V něm si vyzkoušíte základní principy při hackování hry, jako například hledání v paměti, hledání hodnoty schované přes pointery (ukazovátka), přepis hodnoty (například peníze), změna instrukce (např. u nábojů ⇒ místo –1 na +1), zmražení instrukce (nopování = nic nedělající instrukce ⇒ život se vám neodečítá apod), atd.

Tutoriál vás postupně učí, jak na toTutoriál vás postupně učí, jak na to

Pokud se prokoušete úvodním tutoriálem, jste připraveni vyzkoušet si funkce na vlastní kůži. Osobně jsem zkoušel na hrách dodávaných s Windows a byl jsem úspěšný.

Velká obrazovka zde přijde opravdu vhodVelká obrazovka zde přijde opravdu vhod

Závěrem

CE nemůžeme hodnotit stejným metrem jako ostatní programy. Je to svým způsobem utilita vytvořená nadšenci pro nadšence. V rámci možností je práce uživateli maximálně zjednodušena a program je přehledný. Rozhodně ale nečekejte, že vás CE povede za ručičku a na každém kroku bude našeptávat, kudy dál. Vše je o postupném získávání zkušeností a hlavně o trpělivosti. Rozhodně pro základní pochopení je nutno znát alespoň principy jazyku Assembler a adresování, že každé dato v paměti má svojí adresu, že existují i nějaká hexadecimální čísla, apod.

Článek Cheat Engine – Vytvořte si své vlastní cheaty byl publikován 27. února 2011 v 00.00 v rubrice Programy. Autorem článku je Milan Herbig. Pro diskusi slouží komentáře (7).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...