Netbookům se v prodejnosti daří

Tagy:  Netbooky, notebooky, Dell, Asus, Acer

Mini notebooky, tzv. netbooky se rozhodně v prodejnosti neztrácejí. Podle průzkumu DisplaySearch připadá jeden netbook na pět notebooků, což vůbec není špatný výsledek. Nejlepší výsledky v prodejnosti netbooků má Acer, který si drží na trhu podíl 30, 5%. Jeho nejbližší konkurent Asus má podíl poloviční. V prodejnosti obyčejných notebooků vede Hawlett-Packard, jehož podíl je 24,1 %, což je přibližně 7,3 miliónů prodaných notebooků.

Nejvíce se prodeji notebooků dařilo v Latinské Americe a v Evropě, je to hlavně z důvodů výhodných nabídek telekomunikačních operátorů, kteří například k internetovému připojení nabízejí notebooky za zvýhodněnou cenu. Naopak nejnižší prodeje byly zaznamenány v Číně, v Severní Americe a celkem překvapivě i v Japonsku. Do Evropy šlo přibližně 38 % netbooků.

Dobře se prodávaly i notebooky od Dellu, který skončil v prodejnosti na třetím místě za zmiňovaným Asusem. Na čtvrtém, respektive pátém místě je potom Toshiba a Lenovo. Zajímavostí je pomalu se zvyšující podíl notebooků a netbooků od méně známých značek. To, že je značka nepříliš známá ještě nemusí znamenat, že je špatná. Spousta takových výrobců totiž nakupuje součástky do přístrojů od originálních výrobců. Tlačí tak ceny dolů.

Zdroj: Displaysearch.com

Novinka Netbookům se v prodejnosti daří byla publikován 15. května 2009 v 08.00. Autorem novinky je Pavel Dobeš. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...