Design webu – Kvalitní web design je základem úspěchu

Design webu – Kvalitní web design je základem úspěchu

Tvorba webových stránek vyžaduje komplexní přístup k věci. Kódování je jedna věc, design webových stránek věc druhá. Společně s vlastním obsahem ovšem tyto obory musí fungovat dohromady na jedničku. Fungují-li, je o zákazníky postaráno. Po všech stránkách fungující weby, ale nejsou samozřejmostí ani dnes.

Zvenku huj, zevnitř fuj

Ať už webová stránka zastupuje čistě zábavní, nebo komerční účely, společným jmenovatelem je vždy přilákat co nejvíce lidí, na které je web zacílen. Domluví-li se parta nadšenců na vytvoření encyklopedie o hře Call of Duty, bude se snažit design webových stránek zvýraznit grafickými prvky ze hry. Design zároveň musí být přehledný, ale obsahovat mnoho informací vzhledem k charakteru webu a vše musí hrát hezky pohromadě na stejné notě. Druhou nezbytností jsou samozřejmě publikované články a jejich kvalita.

Čisté a jednoduché. Technologické firmy často mívají dobře udělaný design. Snadno najdete, co zrovna potřebujete. Zde web viatech.com.Čisté a jednoduché. Technologické firmy často mívají dobře udělaný design. Snadno najdete, co zrovna potřebujete. Zde web viatech.com.

Koupíte-li jablko v obchodě, prvním dojmem je jeho vzhled. Nesmí být podezřele oschlé, omlácené či zvláštně zahnědlé. Po vzhledové stránce víme na čem jsme. To se stává i při první návštěvě webové stránky. Hezké menu, přehledná šablona článků a novinek a mohl bych pokračovat. Kousneme-li do zmíněného jablka, může nastat několik možností. Nejhorší situací je, pokud jablko je uvnitř nahnilé a my jej ochutnáme. Rázem jablko odhodíme a už ho nechceme dojíst. Připodobníme-li k tomu zmiňovaný web, dostáváme krásnou a zajímavou obálku, lépe řečeno design, ale to nejdůležitější, tedy obsah webu, je nepovedené. Proč bychom do toho jablka kousali znovu, když máme špatnou zkušenost. Proč bychom se tedy vraceli na tento web, když obsah nestojí za nic?

Další událostí může být vnitřní hniloba jablka, kterou zjistíme až po několika kousnutích. Dlouho jsme si užívali pěkného designu webu, pročetli celou řadu zajímavých a povedených článků, ale narazili jsme na špatnou sérii článků. Najednou máme pochybnosti o serióznosti webu, a přestože se snažíme na špatnou sérii článků zapomenout, máme obavy, že se mohou vrátit a na celý web nahlížíme podstatně kritičtěji velice dlouhou dobu.

Zastaralá šablona, nefungující prvky a další výrazné chyby, které odradí čtenáře.Zastaralá šablona, nefungující prvky a další výrazné chyby, které odradí čtenáře.

Pokud bychom u ovocnáře kupovali s železnou pravidelností hezká, ale nahnilá jablka, už bychom se k němu přeci jen nevrátili. A podobně to funguje i v rámci webdesignu, a proto je nutné klást veliký důraz jak na design samotný, tak i na obsah.

Zvenku krásné! Dám mu šanci…

V ovocnářském obchodě nemáme jinou možnost, než jablka vybírat pohledem a hmatem, a tak vnitřní vadu snadno nepoznáme. Pokud je ale jablko omlácené a oschlé, přejedeme přes něj jen pohledem a už nás více nezajímá, nehledě na vnitřní obsah. Navštívíte-li webovou stránku, která nemá pěknou vizáž, je očividně zakomponovaná do zastaralé šablony a mnoho prvků funguje pochybně, nezíská si provozovatel příliš vaší důvěry. Internetový magazín přijde o čtenáře, e-shop pro změnu o potenciálního zákazníka. Oba provozovatelé každopádně přijdou o peníze a o stálých zákaznících, eventuálně čtenářích, si mohou nechat jen zdát. Proto je nutné udělat jak dobrý dojem, tak nabídnout i kvalitní obsah. Díky tomu jsme k úspěchu podstatně blíže.

Přišel jsem, viděl jsem a… vrátil jsem se!

Jediná návštěva, byť spokojená, zdaleka neznamená kýžený úspěch. Je nutné přemýšlet dopředu a nabídnout návštěvníkům něco, kvůli čemu by se rádi vraceli. Pokud chodíte k ovocnáři, který je neustále nepříjemný, neumí poradit a jeho obchod nevypadá příliš vábně, byť je samotné zboží v pořádku, chuť k návratu klesá s každou další návštěvou, nepřetekl-li pohárek trpělivosti již poprvé. Najdeme-li naopak ovocnářství, kde je usměvavý prodavač, hezké prostředí a nabízené zboží je v pořádku, byť třeba za lehce zvýšenou cenu, vracet se sem budete mnohem raději. Už kvůli přístupu provozovatele k obchodu. To samé platí i na webu s libovolnou tématikou. Vrací-li se spokojení čtenáři či zákazníci, můžeme konečně mluvit o úspěchu.

Článek Design webu – Kvalitní web design je základem úspěchu byl publikován 16. února 2016 v 18.15 v rubrice PR články. Autorem článku je Ondřej Dostál. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...