Jak na software pro obsahový marketing
Sponzorované odkazy
Obsahový marketing přitahuje v posledních několika letech větší pozornost marketérů. Jeho význam stále roste a přibývá těch, kdo se kvalitnímu obsahovému marketingu chtějí věnovat. Zajímá vás, jaký software je třeba pro obsahový marketing využít, aby byl efektivní? Pojďme se společně podívat na nejoblíbenější nástroje a jak je používat.
Basecamp – nejlepší nástroj pro řízení projektů
Basecamp neboli základna je nástroj, který slouží pro projektové řízení na webu. Doporučujeme ho používat, abyste měli přehled o jednotlivých aktivitách. Na Včelišti nám Basecamp slouží ke komunikaci mezi námi a klientem, ale především k plánování obsahu a rozdělení úkolů v týmu. Zároveň je skvělý pro důležitou zpětnou vazbu, kterou potřebujeme při tvorbě samotného obsahu.
Dropbox – sdílejte své soubory online
Dropbox slouží jako úložiště dat online (cloud) i na pevný disk. My do Dropboxu dáváme veškeré podklady ke strategii, ať už je to obsahová strategie, publikační plán nebo už vzniklé e-booky. Každý soubor vložíme zvlášť na Dropbox a následně ho sdílíme klientovi, aby si ho mohl prohlédnout.
Collabim – skvělý pomocník pro SEO
Nástroj Collabim se používá pro sledování klíčových slov (SEO) a konkurence. Díky tomuto nástroji máme přehled o veškerém obsahu, který publikujeme v rámci propagace na internetu. Jedná se zejména o kontrolu odkazů, které vedou na web klienta.
Leadpages – získejte e-mail na zákazníky
Leadpages slouží k vytváření landing pages (cílových stránek na webu) pro stažení e-booků nebo vytvoření pop up oken. Pomocí nich získáváme kontakty na návštěvníky webu. Ty posléze oslovíme pomocí e-mailu.
Hootsuite – ušetřete si čas na sociálních sítích
Hootsuite je skvělý nástroj pro správu sociálních sítí. Můžeme přes něj automaticky nastavit publikování obsahu v určený den a čas anebo hromadně publikovat nějaké sdělení, které jsme použili v obsahové strategii.
GetResponse – pro efektivní e-mailingové kampaně
Nástroj GetResponse slouží ke správě e-mailu, tvoření newsletterů, automatických e-mailů, A/B testování a tvorbě e-mailingových kampaní. Právě pro tyto účely ho využíváme na Včelišti. GetResponse umožňuje rozdělit zákazníky podle nákupních fází a oslovit je pouze tehdy, když je dané sdělení zajímá. Vyhneme se tak nevyžádaným e-mailům a naopak zvýšíme počet prokliků v našem sdělení návštěvníkům a zákazníkům.
Drip – umožní přehlednou správu e-mailů
Drip se se využívá pro správu e-mailů a je sofistikovanější než ostatní, podobné nástroje. Dokáže skvěle segmentovat získané kontakty. Navíc je velice adaptabilní a je možné ho integrovat s většinou nástrojů. V nastavení Dripu můžeme vytvářet workflow a reagovat tak na zájmy kontaktů. Pracuje s funkcí forms a widgetů pro jednotlivé stránky. Díky tomuto nástroji tak oslovíme zákazníky, které daný obsah opravdu zajímá.
Google Analytics – sleduje návštěvnost
Google Analytics slouží k měření a vyhodnocování návštěv, návštěvníků a konverzí na webu. Můžeme díky němu zjistit, zda naše kroky měly pozitivní efekt na návštěvnost a konverze webu.
Übersuggest, Sklik, Google AdWords – pro nejvhodnější klíčová slova
Tyto online nástroje se používají pro získání návrhů klíčových slov a frází pro tvoření obsahů. My v nich získáváme inspiraci a zároveň máme přehled o tom, jaké relevantní výrazy uživatelé vyhledávají a na co bychom tedy měli cílit obsah. Pro český trh a konkrétně vyhledávač seznam.cz doporučujeme analyzovat relevantní klíčová slova v jejich službě Sklik (u jednotlivých návrhů klíčových slov uvidíte jejich hledanost, cenu za proklik a konkurenci).
Pro Google radíme využít nástroje Google AdWords, ve kterém lze také získat hledané výrazy klíčových slov a frází. Relevantnější data pak poskytne placená kampaň v rámci služby Google AdWords.
Jako další stroj klíčových slov a frází můžete využít také Übersuggest. Služba funguje jednoduše. Do vyhledávacího pole napíšete slovo nebo frázi, zvolíte jazyk a Übersuggest udělá zbytek práce za vás. Díky nástroji získáte přehledný seznam všech našeptávaných frází, které souvisí s vaším dotazem. Konkrétní zajímavé fráze si můžete přidat a uložit do textového souboru.
Amazon Web Services – postará se o placený obsah
Online nástroj slouží jako úložiště souborů, ukládání databází a doručování obsahů. Na Včelišti využíváme Amazon Web Services k poskytování placených forem obsahu, jako jsou například e-booky.
Costlocker – pro přehledné počítání času
Costlocker monitoruje čas, který strávíme nad určitým úkolem. Dokáže vyhodnocovat celou škálu metrik a oproti jiným nástrojům sleduje náklady odpracovaného času, které porovnává se zadaným rozpočtem projektu. Díky tomu poskytuje jedinečný přehled o tom, kolik času strávíte nad jednotlivými projekty a zda jsou tyto projekty ziskové, nebo už ztrátové.
Balsamiq – pro tvorbu drátěných modelů
Balsamiq funguje na principu drag and drop editoru a umožňuje vytváření ilustrací dle předpřipravených grafických prvků. My ho využíváme k tvorbě drátěných modelů.
Pixlr – grafický program na základní úpravy
Tento online grafický program poslouží na základní úpravy grafiky a ilustračních obrázků. Na Včelišti ho občas využíváme k rychlým úpravám.
SlideShare – sdílejte a stahujte prezentace
SlideShare je celosvětově největší komunita pro sdílení prezentací. Podporuje také formáty PDF, videa a webináře. Tento nástroj využíváme pro prezentace. Jeho výhoda je v tom, že daný obsah lze stahovat, připomínkovat a sdílet na sociálních sítích.
WordPress – vytvořte si originální mikrostránky
WordPress je redakční publikační systém, díky kterému můžete jednoduše vytvářet vlastní webové stránky. Můžete tak například vytvořit mikrostránku, která se bude věnovat konkrétnímu tématu dopodrobna, umisťovat se na nejvyšších příčkách ve vyhledávání a vám pravidelně přivádět nové návštěvníky. Tento redakční systém je takovou vstupní branou, jak získat nové zákazníky pomocí vlastního obsahu. A jak na tvorbu vlastního obsahu, aby byl co nejefektivnější, vás naučí například na stránkách Marketing obsahem. WordPress má neustále nové aktualizace, mnoho šablon a je uživatelsky velice přívětivý. Můžete na něj napojit velké množství ostatních online nástrojů.
Google Drive – pro pohodlné sdílení
Nástroj od společnosti Google slouží jako úložiště dokumentů, které můžete sdílet s konkrétními lidmi a z libovolného zařízení. Na Včelišti nejčastěji využíváme Google Drive k vytváření a sdílení publikačních plánů s klienty.
FreeMind – vytvářejte myšlenkové mapy jednoduše
Open source nástroj k vytváření myšlenkových map. Využíváme ho k brainstormingu při vytváření obsahů. Nástroj je velmi jednoduchý a přehledný.
Audacity – k záznamu i úpravám hlasu
Program Audacity slouží pro nahrávání podcastu. Kromě samotného záznamu mluveného slova můžete nástroj využít také k jeho zpracování.
WordClouds – přehledné grafické vizualizace
Online nástroj WordClouds umožňuje komunikovat grafické vizualizace v grafické podobě. Jedná se doslova o mrak slov a pracuje na jednoduchém principu. Čím častěji se konkrétní slovo objeví ve vloženém datovém souboru, tím vizuálně větší toto slovo bude v grafice. Na Včelišti tento nástroj využíváme jako jeden ze zdrojů publikace obsahů, a to zejména v případových studiích.
Evernote – efektivní poznámkový blok
Evernote je jeden z vůbec nejoblíbenějších digitálních poznámkových bloků. Ať už jste kdekoliv, pomůže vám snadno zaznamenat vaše nápady. Použít ho můžete na svém smartphonu, desktopu nebo přenosném počítači. Funguje na jakékoliv platformě a jeho využití je široké.
– Používejte Evernote jako poznámkový blok.
- Můžete do něj ukládat zajímavé odkazy či jiný webový obsah, který
zrovna objevíte.
- Umožňuje organizaci vašeho času a úkolů.
- Své poznámky můžete sdílet s ostatními uživateli Evernote.
Největší přidanou hodnotou nástroje je automatická synchronizace dokumentů na všech zařízeních.
Pixabay – vyberte si nejvhodnější fotografii
Pixabay je online databáze fotografií, které využíváme jako ilustrace k odborným článkům, e-mailům, grafikám a dalším.
Softwarových nástrojů pro obsahový marketing existuje obrovské množství. S jejich pomocí si nejen často ušetříte práci, zároveň budete pracovat mnohem efektivněji. Vyberte si takové nástroje, které vám budou vyhovovat a pomohou vám dosáhnout vašich cílů.
Autorem článku je Veronika Smolová, obsahový stratég ze Včeliště
Infobublina Včeliště
Včeliště je internetová marketingová agentura, která se zaměřuje na
efektivní obsahový marketing. Svým zákazníkům nastavuje dlouhodobou
obsahovou strategii, která jim neustále přivádí nové zákazníky. Tým
specialistů pomáhá při přípravě webu, vymýšlení marketingové
strategie, tvorbě obsahu a jeho propagaci. Kromě toho Včeliště nabízí
i vzdělávací kurzy, ve kterých učí, jak se na internetu prosadit mezi
konkurenčními weby.
Článek Jak na software pro obsahový marketing byl publikován 3. března 2017 v 05.00 v rubrice Internet a Programy. Autorem článku je Veronika Smolová. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Google play – efektivnější Android Market 26.04.2012 05.00
- Správně sestavený internetový marketing dokáže zázraky 23.12.2020 22.30
- Správně fungující online marketing vám přitáhne klienty 28.12.2020 21.30
- Android - nejlepší mobilní OS? 04.01.2012 00.00
- Rüdiger Theobald - Manažer evropské divize společnosti Verbatim 20.01.2011 00.00
Top 10
- Jaké výhody nabízí e-stravenka?
- Kontrola pravopisu - Jak účinně opravovat texty?
- Těžba kryptoměn je šikovný způsob, jak si vydělat zajímavé peníze
- Držte krok s dobou: Jaké (ne)výhody přináší digitalizace dokumentů?
- Pronájem virtuálních serverů: Jaké jsou jejich výhody a nevýhody?
- Prožijte léto s pánskými botami z Robelshoes
- Raspberry Pi – průvodce výběrem nejlepšího modelu
- Jak využít umělou inteligenci pro správu PPC reklam?
- 8 výhod cloudového úložiště
- Co je integrační software?
Tagy
navradoreality překladač, translator převod Komunismus idos spolužáci, komunikace karaoke Google music pravopis
Doporučujeme
Máte tiskárnu? Ať již jste firma či spotřebitel, vyzkoušejte naše tonery ve slevě. Tonery a náplně do tiskáren HP máme za bezkonkurenční ceny.