SEO trendy v roce 2016

Sponzorované odkazy

SEO trendy v roce 2016

V posledních letech jsme byli svědky mnoha vývojových trendů, SEO nevyjímaje. Z hlediska SEO je velice důležité neustále tyto trendy sledovat. Google neustále aktualizuje algoritmus vyhledávání a snaží se vyhledávajícím uživatelům nabídnout co nejrelevantnější výsledky. Díky aktualizacím, mezi které bezesporu patří i Google Panda nebo Penguin, už optimalizace webů pro vyhledávače není tak jednoduchá, jak dříve bývala.

Důraz na stáří webu a jeho kvalitu

Počet stránek na internetu za poslední roky rapidně vzrostl. Již málokterá společnost nemá vlastní webové stránky. Aby Google poskytoval uživatelům co nejrelevantnější výsledky, zaměřil se jak na kvalitu, tak na stáří webových stránek.

Rostoucí vliv mobilních zařízení

Ceny smartphonů se v posledních letech snížily, a tím pádem si je zakoupilo více uživatelů. Čím dál tím více lidí vyhledává informace na internetu. A responzivita vůči mobilním zařízením je proto součástí budoucnosti digitálního marketingu.

Nepovolené SEO praktiky

Vzhledem k tomu, že se Google snaží zvýšit relevanci výsledků vyhledávání, každým rokem více bojuje proti nepovoleným SEO praktikám.

Penalizační algoritmy

Google k tomuto účelu také vytvořil penalizační algoritmy, jako jsou například Google Panda a Google Penguin. Algoritmus Google Panda je zodpovědný za kontrolu unikátního obsahu na jednotlivých stránkách webu. Nelíbí se mu ani používání stejných odstavců textu na různých URL, které patří přímo vám. Vyhodnocuje dokonce, do jaké míry je text pro uživatele přínosný.

Zdroj: Google.comZdroj: Google.com

Algoritmus Google Penguin byl poprvé spuštěn již v roce 2012 a odhaluje nepřirozené zpětné odkazy. Sem patří například dříve velmi oblíbené odkazy z katalogů, které si uživatelé vytvářeli sami. Dříve platilo, že čím více odkazů vede na váš web, tím lépe. Dnes je vše jinak a platí, že čím kvalitnější odkazy na váš web vedou, tím lépe. Velké množství nepřirozených odkazů je pro váš web velmi nebezpečné.

Trend pro rok 2016 je takový, že Google se bude i nadále snažit o vyšší kvalitu webových stránek co se týče obsahu i zpětných odkazů. Stále bude chtít svým uživatelům poskytnout nejlepší výsledky vyhledávání. SEO je dnes zkrátka jiné.

Důraz na stáří a kvalitu

Jak jsme již zmínili výše, Google klade velký důraz na kvalitu textů na webových stránkách. Součástí jeho hodnocení je ale i jejich stáří.

Obsah na sociálních sítích bude stále důležitější

Co se týče nových trendů, nesmíme opomenout důležitost sociálních médií, jako jsou například Facebook, Twitter, LinkedIn atd. Stále více firem využívá síly sociálních médií k podpoře návštěvnosti vlastních webových stránek. V roce 2016 se předpokládá, že Google bude indexovat více obsahu, který se objevuje na sociálních sítích. Navíc, pokud dnes budete vyhledávat název společnosti, která má zároveň profil na Facebooku, tato facebooková stránka se zobrazí mezi předními výsledky vyhledávání.

Lokální SEO

V průběhu dalších let se předpokládá, že svůj význam posílí i lokální SEO. Pokud bude mít Google informace o tom, kde se vaše společnost nachází a jaké služby nabízí, budete mít větší šanci, že nabídne ve výsledcích vyhledávání právě vaši společnost (pokud uživatel bude hledat vaše služby v zadané lokalitě a okolí).

Zdroj: Google.comZdroj: Google.com

Závěr

Očekávané trendy v roce 2016 jasně naznačují, že přednost bude mít kvalita před kvantitou. Dbejte proto na to, aby na vaše webové stránky odkazovaly kvalitní a důvěryhodné zdroje a aby byl váš web naplněn kvalitními a unikátními texty. Google zkrátka potřebuje svým uživatelům poskytovat pouze relevantní informace. Nezapomínejte také, že vaše webové stránky by měly být responzivní vůči mobilním zařízením.

Použité zdroje: enterpreneur.com, ducttapemarke­ting.com, searchenginelan­d.com, searchenginewat­ch.com

Autor: Martina Rosenkrancová
Martina je členkou týmu společnosti SEO Consult, který se úzce specializuje na vytváření a správu efektivních PPC reklam napříč reklamními systémy, včetně Facebook marketingu. Neustále proto sleduje nové trendy a snaží se prohlubovat znalosti, které se tohoto tématu týkají.

Článek SEO trendy v roce 2016 byl publikován 11. května 2016 v 05.00 v rubrice Internet. Autorem článku je Martina Rosenkrancová. Pro diskusi slouží komentáře (1).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...