SEO aneb základy bezchybné optimalizace

SEO aneb základy bezchybné optimalizace

Neexistuje žádný zázračný recept na co možná nejlepší naklonění SEO neboli optimalizace pro vyhledávače. Pokud netušíte o co jde, zde vám předkládáme základní definici. Za prvé je na každém zařízení vyhledávání personalizováno – personalizace se provádí pomocí zjištění polohy anebo například údajů z dřívějšího vyhledávání –, za druhé se svět internetu neustále mění. Tyto změny však nespočívají pouze v trvalém příbytku webových stránek, které oproti té vaší mohou (ale také nemusí) být relevantnějš, ale také (a to především) v různosti a častých změnách algoritmů všech možných vyhledávačů. Proto jsme si pro vás přichystali několik rad a tipů, jak si systém SEO pokud možno co nejpříznivěji naklonit, a to konkrétně za pomocí PR (Page Ratingu / Ranku).

SEO v obsahu stránky

Důležitost obsahového aspektu se ve světě SEO omílá neustále dokola, ale i přesto na něj mnoho majitelů domén zapomíná. Přitom se jedná v podstatě o nejdůležitější faktor PR nejednoho vyhledávače a de facto banalitu. Pokuste se méně soustředit na hustotu a polohu klíčových slov, a místo toho vydejte skutečně validní, zajímavý a informativní text. Takový článek algoritmus vyhledávače upřednostňuje před spamem. Krom toho hraje také jistou roli množství textu. Vhodné (respektive výhodné pro vás z hlediska SEO) množství slov se pohybuje okolo jednoho tisíce slov. Jde tale také o to, s jakým obsahem soupeříte, což lehce zjistíte průzkumem první stránky vyhledávání pro související dotazy. Počet však okamžitě ztrácí na významu, jedná-li se o text plný pravopisných chyb a překlepů, na čemž si lze krásně ukázat podmíněnost nejrůznějších faktorů ovlivňujících hodnocení.

Algoritmy se však posledních pár let soustředí i na originalitu textu, která je determinovaná jeho přítomností (nebo spíše – v ideálním případě – nepřítomností) na jiných stránkách. Stránky s původním obsahem mají větší šanci umístit se výše v pořadí výsledků.

Nadpisy

Pokud se ale přeci jen soustředíte na umístění klíčových slov, doporučuje se umístit je do nadpisů. Jejich pozice v textu by však neměla být oči rvoucí, to by odporovalo kvalitě textu a obsahu. V nadpisu je slovo přeci jen vidět o něco více, než v textu (jak z hlediska uživatele, tak i vyhledávacího algoritmu).

Obsah textů versus kvalita HTML kódu

Na čem zase tolik nezáleží a možná jste si to mysleli? Na technickém provedení webové stránky. Uživatel neupřednostňuje designová mistrovská díla před náležitými a kvalitním obsahem, hledá kvalitní zdroj informací, které právě potřebuje, a proto se na ně soustředí i algoritmus vyhledávače.

Získávejte zpětné odkazy

Zpětné odkazy jsou druhá báze, na které lze vybudovat dobrý PR. Všeobecně se samozřejmě uznává spíše jejich kvalita před kvantitou (to znamená, že jeden zpětný odkaz z webové stránky s častou návštěvností a hodnotným obsahem má větší váhu, než několik stránek v podstatě bez návštěvnosti a s pár kopírovanými texty s kupou pravopisných chyb a překlepů).

Vzhledem k tomu, že se odkazy vyskytují na cizích stránkách, nejde je přímo a stoprocentně ovlivnit (díky tomu mají tak velkou váhu). Každopádně si ale můžete být jisti, že díky tvorbě kvalitního a originálního obsahu s dobrou informativní hodnotou nebudete na zpětné odkazy čekat dlouho.

Seznamte se s algoritmy předních vyhledávačů

Toto je velmi univerzální rada, přesto se dá považovat ze velmi cennou, protože každý vyhledávač má jiné vývojáře, což neodvratně vede k rozdílnostem. Ačkoliv se samozřejmě všechny algoritmy snaží co možná nejvíce vyhovět uživatelům a optimalizovat cílené výsledky, rozdíly jsou přeci jen nezanedbatelný faktor. Mezi nejoblíbenější prohlížeče dnes už téměř celosvětově bez pochyb patří Google, který má nejlépe propracované algoritmy.

Článek SEO aneb základy bezchybné optimalizace byl publikován 3. května 2018 v 13.30 v rubrice PR články. Autorem článku je Inzerce. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...