AdWords a Sklik, jednodušší než se zdá

Sponzorované odkazy

AdWords a Sklik, jednodušší než se zdá

Adwords a Sklik, dva nástroje na zvyšování marketingové produktivity Vaší firmy. Mnoho lidí v tom vidí velice složité kombinace a nepředstavitelné pro nezasvěcené. Můžeme Vás uklidit, protože pokud na to máte čas, zvládnete to sami.

AdWords

Začneme tedy představením AdWords, jejíž vývojářem je Google. V současné době trhu Vám každý obchodní poradce potvrdí, že popularita Seznamu již upadá a mnoho lidí v cílových skupinách již Seznam (Sklik) moc nepoužívá.

K jeho používání stačí být zaregistrovaný zde.

Úvod AdWordsÚvod AdWords

Po kliknutí na „začít“ Vás web přesměruje na formulář, kde vyplníte požadovanou stránku. Případně můžete vše přeskočit pomocí asistovaného nastavení.

Registrace krok za krokemRegistrace krok za krokem

Po zadání Vaší webové stránky se Vám otevře sekce „Vaše první kampaň“, kde je opět nutné vyplnit údaje. Jako první je nutné zvolit rozpočet, zde doporučujeme přednastavených 10 Kč/den.

Zvolit cílové publikum a sítě.

Nastavit klíčová slova – zde je potřeba hodně hledat, zkoušet a přemýšlet, ale rozhodně to zvládnete i sami.

Nabídky – dle Vašeho rozpočtu sám AdWords toto nastavuje sám, čím více jste ochotní zaplatit za proklik tím v podstatě jste výše zobrazováni ve vyhledávání – ovšem toto samozřejmě není jediný faktor pro to, abyste byli na prvním místě.

Moje první kampaňMoje první kampaň

Posledním krokem této části je vytvoření reklamy – na tomto kroku si také nechejte záležet. Je to jedno z prvních obrázků, jak Vás klient uvidí.

ReklamaReklama

Posledním krokem je platba. Vyplníte platební údaje a můžete začít vydělávat!

PlatbaPlatba

Pro jasný přehled funkčnosti Vaší reklamy slouží Google Analytics. Google AnalyticsGoogle Analytics

Seznam Sklik

Zatímco David měl Goliáše, AdWords má Sklik od Seznamu.

Celému spuštění reklamy předchází registrace zde.

Registrace SklikRegistrace Sklik

Ihned po přihlášení Vás Seznam odkáže na smluvní podmínky, které byste si měli pečlivě pročíst. Dole vlevo pak musíte podmínky odsouhlasit.

Smluvní podmínkySmluvní podmínky

Otevírá se Vám jednoduchý přehled.

ÚčetÚčet

Zde jsou čtyři jednoduché záložky.

Kampaně – vytváření. Zde, stejně jako u Google, si nastavíte rozpočet, klíčová slova a banner (reklamní panel).

Nastavení kampaně SklikNastavení kampaně Sklik

Další záložkou jsou přehledy, které se samozřejmě čerpají z již uskutečněných dat.

Po zadání nových kampaní a především nového obchodu může trvat i několik týdnů, než se celý obchod dostane do chodu, proto neztrácejte hlavu, pokud po dvou dnech nebudou vidět žádné přehledy.

Přehledy SklikPřehledy Sklik

Podstatnou záložkou jsou i nástroje. Samozřejmě i toto je nutné používat až ve chvíli, kdy máte větší zásobu dat. Zajímavé je i propojení se Zboží.cz (u Google jsou to Nákupy).

NástrojeNástroje

Nebo návrh klíčových slov, zde je nutné zkoušet, co je nejvyhledávanější ze strany klienta, ale zároveň únosné Vašemu rozpočtu. Čím méně specifické, tím lepší.

Klíčová slovaKlíčová slova

Zprávy – zde Vám například budou chodit upozornění na platby.

ZprávyZprávy

Ve své podstatě jsou důležité oba dva vyhledávače, ovšem dle dostupných interních zdrojů z obou společností prostě Seznam pomalu upadá, ovšem pořád má čím překvapit.

Google Hodnocení redakce:  65 %

Seznam Hodnocení redakce:  49 %

Výhody:

  • sklik má vše v jednom
  • google stále roste a získává si více lidí

Nevýhody:

  • google má zbytečně moc programů pro jednu věc
  • seznam již upadá a cílová skupina je 45 a více let

Článek AdWords a Sklik, jednodušší než se zdá byl publikován 5. července 2017 v 05.00 v rubrice Návody a Programy. Autorem článku je Klára Janstová. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...