Nový vzhled YouTube - Je libo černou barvu?

Sponzorované odkazy

Nový vzhled YouTube - Je libo černou barvu?

Patrné vychytávky a obměny prodělal vzhled a ovládací prvky Youtubu. Aktivace takzvaného tmavého (černého) módu je velmi snadná. Tato vizuální změna nemá být jen designovou výdobytkem a prevencí před stereotypizací. Další dílčí změny mají za primární intenci zlepšení formální stránky především v její přehlednosti a transparentnosti. Snazší a intuitivní ovládání slouží k rychlejší a efektivnější orientaci mezi kanály a nepřeberným množstvím videí. Konkrétně černé pozadí primárně evokuje v člověku večerní či noční atmosféru, typickou pro sledování filmů. Tento režim už dávno prorazil do dalších systémů, jako jsou například GPS navigace. Jak říkajíc na funkci to nemá vliv, ale tato nepatrná úprava na mě působí pozitivně a líbí se mi tento zrakový vjem zapadající do specifické části dne. Jako neméně důležitým estetickým důvodem je vnímání barev videa v závislosti na tmavém pozadí. Pokud nebudete moci odolat zvědavosti nebo chcete prostě jen změnu vyzkoušet není nic snazšího než aktivovat novinky pomocí tohoto odkazu na internetových stránkách: https://www.youtube.com/new

Je libo černý mód?Je libo černý mód?

Osobně si myslím, že změna jako taková je lákavá, protože přináší transformaci evidentní hned na první pohled. Avšak aby tato diference nezevšedněla, stálo mi za úvahu aplikovat ji pouze při sledování filmů v nevečerních hodinách, ale jak dlouho může člověka bavit přeměňovat vzhled na světlou část dne a na noc? Záleží na individuálním posouzení, jelikož mnozí z nás používají stránky Youtube výhradně ve večerních hodinách a jejich vystřídání by bylo tím pádem trvalé. Vaše rozhodnutí ovšem může být jen dočasné, jelikož tato záležitost je plně reverzibilní a je ji tudíž stejně snadné deaktivovat jako jste ji předtím aktivovali.

Proměny v globálním měřítku?

Material design, kdy společnost obléká své stránky do nového kabátu a jak moc se jejich záměr povede, rozhodně záleží především na odezvě ze strany uživatelů. Material design je poměrně nová strategie z roku 2014 (ale stále probíhající), která obsahuje zejména rozvržení informací na stánkách ve formě mřížek. Prostor pro volbu možností je bohatý na svoji variabilitu. Kromě různě formovaných zaškrtávacích políček jsou upřednostňovány i přechody (barevné či pohybové). Tažení myši lze zapínat/vypínat režimy.

Logo Youtube dříve a nyníLogo Youtube dříve a nyní

Pro běžné uživatele a diváky videí víceméně nepodstatná změna je, že YouTube prodělal i změnu svého loga. Ale díky tomuto předělu se dá hovořit a psát o největším designovém přelomu. Samotná reorganizace tkví v odbarvení názvu, kdy se již červená nevyskytuje ve dvou posledních slabikách slova YouTube, ale objevuje se ve formě tlačítka „play“ před samotným názvem. Mutace patrná na druhý pohled je skryta ve stylu písma. Odůvodněním pro nové logo je lepší vyniknutí na rozličných elektronických zařízeních. V první řadě myšlenky, při tomto přetvoření loga, byly vysílány směrem k chytrým telefonům. Takže hurá, pojďme shlédnout nová videa s novými motivy a prostředím.

Článek Nový vzhled YouTube - Je libo černou barvu? byl publikován 27. listopadu 2017 v 05.00 v rubrice Internet a Technologie. Autorem článku je Jiří Hájek. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...