CRM a ERP – kdy a co využívat? 

CRM a ERP – kdy a co využívat? 

93 % firem, které implementovaly ERP systém, je spokojeno. Trh s CRM systémy nepřetržitě roste, předloni byla cena celého trhu odhadována na 52,64 miliard dolarů, do roku 2028 by to mělo být 128,97 miliardy dolarů.

Oba systémy tedy očividně fungují, ale k čemu se vlastně hodí? Jak se liší? A úplně nejdůležitější; který z nich se bude hodit pro vás?

Definice a hlavní rozdíly

ERP (enterprise resources planning) a CRM (customers relationship management) jsou v marketingových kruzích velmi často skloňované pojmy. není radno je zaměňovat, protože každý znamená něco úplně jiného:

  • CRM systémy se zaměřují na správu osobních údajů vašich zákazníků, hlavním cílem je zefektivnit jim poskytované služby a zajistit oboustrannou spokojenost. Ne nadarmo se říká, že spokojený zákazník se rád vrátí.
  • ERP systémy se naopak specializují na fungování vnitřních firemních procesů; peněžní toky, spolupráce jednotlivých oddělení, nebo předpovídání budoucího vývoje společnosti. ERP systémů existuje celá řada typů. Podívejte se, který ERP systém Vám bude sedět nejlépe.

Každý ze systémů má tedy své výhody, ale úplně nejlépe fungují dohromady. Proč? Skvěle se doplňují, a to hned v několika ohledech.

Databáze
CRM systémy zpracovávají data Vašich klientů a ERP systém zase zajišťují ukládání dat všeobecně. Díky jejich kombinaci získáte přehlednou, segmentovatelnou platformu, ze které zjistíte vše, co je třeba. Je například možné nastavit, kteří zaměstnanci budou mít přístup ke kterým datům, aby nedošlo k neoprávněným únikům a porušení nařízení GDPR.

Propojení firemních oddělení

Synergie podnikových systémů mimo jiné přináší lepší komunikaci jednotlivých firemních oddělení a dává získaná data do nových souvislostí. ERP systém teď krom tvrdých dat o prodejích, stavech skladů a rozpočtech má i informace o fungování konkrétních marketingových kampaní a feedback od klientů. ERP tedy díky CRM dokáže přesněji určit budoucí vývoj firmy a nastínit i scénáře, které by předtím předpovědět nedokázalo.

Víc hlav víc ví

V neposlední řadě máte v obou systémech větší výpočetní kapacitu a více způsobů, jak zpracovávat Vaše data. I kdyby oba systémy fungovaly zcela nezávisle na sobě, stále se vyplatí. Jejich synergie Vám potom přináší celou řadu výhod. Zlepšení komunikace mezi odděleními umožňuje rychlejší a efektivnější pracovní proces, který šetří nejen čas, ale i peníze.

Na co si dát pozor

Soužití CRM ERP systémů může být skvělé, ale existuje i celá řada úskalí. V první řadě musí být oba systémy kompatibilní, doporučujeme pořídit je od stejného poskytovatele. Věnujte velkou pozornost vlastnímu výběru, jak již bylo zmíněno, od obou systémů existuje celá řada typů, a ne každý se musí hodit právě pro Vás. Než učiníte nějaké rozhodnutí, udělejte si pořádnou rešerši trhu. Navíc potřebujete dostatečně výkonnou hardwarovou platformu, která umožní jejich fungování.

Pokud si s výběrem systémů nebudete vědět rady, obraťte se na odborníky! Na českém trhu se pohybuje celá řada specialistů z oboru, kteří Vám se vším rádi pomohou. Vyberte si vhodné CRM a ERP systémy ještě dnes.

Zdroj obrázku: Blue Planet Studio / Shutterstock.com

Článek CRM a ERP – kdy a co využívat?  byl publikován 21. března 2022 v 00.00 v rubrice Programy. Autorem článku je Petra Havlíková. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...