Google Adsense - vydělávejte z klidu domova
Internet je dnes plný různých více či méně pochybných návodu, jak vydělávat přes internet. My se však v tomto článku budeme zabývat naprosto seriozním způsobem výdělku pro majitele webových stránek.
Co to je Google Adsense?
Google Adsense je reklamní systém kontextové reklamy, který využívá jak obrovské množství webmasterů tak i inzerentů. Jak to funguje? Inzerent si zaplatí reklamní kampaň na určitá klíčová slova v programu Adwords. Jeho reklamy (textové nebo bannerové) se potom začnou zobrazovat na webech členů programu Adsense. Největší výhodou pro inzerenty, ale i pro webmastery je, že reklamy se zobrazují na webech s podobným zaměřením jako jsou inzerované stránky. Pro lepší pochopení dám příklad. Nějaké zahradnictví si zaplatí reklamní kampaň a na mém webu o květinách se pak zobrazí jeho reklama. Díky tomu je větší šance, že se na inzerentův web dostane potencionální zákazník, který má zájem o dané odvětví. Stejně tak je to výhoda i pro webmastery protože pokud návštevník, který se právě nachází na vašem webu o květinách uvidí reklamu na květinářství, je vysoká šance, že na reklamu klikne a vy dostanete zaplaceno.
Kolik dostávám zaplaceno?
Jak už jsem letmo zmínil výše, zaplaceno dostává webmaster za každý proklik na reklamy umístěné na jeho webu. Cena prokliku je různá a závisí především na klíčových slovech, ale průměrně mohu z vlastní zkušenosti říct, že se cena většinou počítá v řádech centů až desítek centů. Výplata probíhá šekem po dovršení hranice (payout) 100 USD. Nelekejte se dolarů, ty se v Adsense používají pouze pro jednotu ceny za inzerování. Tento systém používá i mnoho českých inzerentů a tak můžeme vydělávat pomocí Adsense i na českých webech.
Jak začít vydělávat?
Nejprve je důležité si říct, zda má cenu umisťovat reklamy na svůj web. Je jasné, že pokud máte návštěvnost 2 UIP (unikátní IP adresy – dva unikátní návštevníci) tak je asi zbytečné nasazovat reklamy. Další co musí webmaster splnit je nesnažit se podvádět. To znamená neklikat si sám na reklamy na webu a podobně. Google má tyto věci opravdu v malíčku a za podobné snažení by vás mohl odměnit banem. První krok je zaregistrovat se na zde – na domovských stránkách Google Adsense. Po vyplnění údajů a schválení vašeho webu je možné přidat na stránky reklamy. To je velmi jednoduché a uděláte to tak, že se přihlásíte do vašeho Adsense účtu a octnete se na hlavní stránce s přehledy vašich výdělků. Kliknete na položku Nastavení Adsense v hlavním menu a dále na položku Získat reklamy. Zde se dostáváme k dalším možnostem tohoto programu. Můžeme si vybrat ze čtyř druhů reklamních jednotek a to Adsense pro obsah (klasické bannery a textové reklamy), Adsense pro vyhledávání (zobrazování reklam ve výsledcích vyhledávání na vaší stránce), Adsense pro zdroje (umístění reklam do RSS zdroje vaší stránky) a Adsense pro domény (reklamy na parkování domén – pro domény, které neodkazují na žádný skutečný web). My se však budeme zabývat jen jednou a nejpoužívanější možností a tou je Adsense pro obsah. Vybereme si tedy Adsense pro obsah a dostáváme se na další stránku s dvěma dalšími možnostmi – Reklamní jednotka a Odkazová jednotka. Reklamní jednotka zobrazuje textové odkazy nebo banery (můžete si zvolit pomocí seznamu vedle nabídky), odkazová jednotka funguje jako seznam témat reklam, na které když uživatel klikne, dostane se na stránku obsahující dané reklamy. My si zvolíme možnost Reklamní jednotka. Nyní se nacházíme na stránce s volbou vzhledu reklamy. Volba vzhledu je podle mě ta nejdůležitější funkce Google Adsense. Díky ní si můžeme upravit jak formát reklamy, tak i barvu, přesně tak jak chceme, aby vypadala a moc nenarušovala desing našeho webu. Po výběru vzhledu reklamy se dostáváme k výběru a nastavení reklamních kanálů. Co to vůbec je reklamní kanál? Reklamní kanál nám umožňuje sledovat kompletní statistiky dané reklamy a díky tomu například zjistíme které umístění reklamy nám nejvíce vydělává a podobně. V dalším kroku si zvolíme jméno, dokončíme proces získávání reklam a vložíme vygenerovaný kod na své stránky.
Kolik reklamních jednotek a kolik webů můžu využívat?
Ve všeobecných pravidlech programu Adsense je uvedeno, že na jedné stránce webu můžou být maximálně tři reklamní jednotky. Pokud se vám to zdá málo, tak není důvod – weby s velkým množstvím reklamy by asi neměli moc návštěvníků a tři reklamní jednotky bohatě stačí. Počet webů, které zapojíte do Adsense není nijak omezený. Jediné co musí weby splňovat je, aby nenarušovaly pravidla programu (např.: žádné warez weby, porno weby atd…).
Rozhodně nejlepší reklamní systém
Google Adsense používám pro své projekty a zatím jsem s ním neměl žádné problémy. Je to nejspolehlivější a nejpoužívanější reklamní systém na internetu a to už samo za sebe o něčem vypovídá.
Článek Google Adsense - vydělávejte z klidu domova byl publikován 3. července 2009 v 05.00 v rubrice Internet. Autorem článku je Jindřich Pevný. Pro diskusi slouží komentáře (2).
Podobné články
- Google Maps 19.10.2007 07.00
- Google Sky 04.09.2007 13.00
- Google Video 18.10.2007 06.00
- Google Earth 25.08.2007 06.00
- Google talk 02.10.2007 06.00
Top 10
- Domácí skupina - Sdílení dat mezi počítači nejenom po WiFi routeru
- MP3s.Nadruhou.net
- Jak na kontrolu pravopisu?
- Trendy pánské tenisky pro podzim 2024
- IT outsourcing v roce 2025: Jaké technologie vám zajistí konkurenceschopnost?
- Online dotazník pro vyhodnocení spokojenosti zákazníků a zaměstnanců
- Nejlepší online překladače vět a textů na internetu
- Zpívejme si doma - výběr nejlepších karaoke programů
- Kontrola pravopisu - Jak účinně opravovat texty?
- AbiWord – Dokument snadno a rychle
Tagy
Pravopis digitalizace kryptoměny Google MP3 karaoke chat, komunikace integrační software umělá inteligence Office
Doporučujeme
Máte tiskárnu? Ať již jste firma či spotřebitel, vyzkoušejte naše tonery ve slevě. Tonery a náplně do tiskáren HP máme za bezkonkurenční ceny.