Rozhovor s Patrikem Voglem - Webdesigner a publicista s jasnými názory

Tagy:  Patrik Vogl rozhovor, Patrik Vogl článek, vše o Patriku Voglovi, žaloba na Patrika Vogla?, HelloDesign.cz, Patrik, Vogl, Wogl,

Sponzorované odkazy

Rozhovor s Patrikem Voglem - Webdesigner a publicista s jasnými názory

Můžete našim čtenářům na úvod představit vaši činnost?

Publicista s prořízlou hubou, designér s touhou dělat jen to, co jej baví, bývalý zaměstnanec, co již nikdy nechce odpočítávat minuty do konce pracovní doby, IT nadšenec, co utekl od postupně umírajícího Applu a přešel ke svatému a božskému Microsoftu. Prostě v mužské populaci 3% ENFP – extravertní člověk s intenzivním vnímáním okolí, jenž upřednostňuje myšlenky, teorie a fantazii, je empatický, nestálý, flirtující a nevyzpytatelný. A samozřejmě skvělý už jen proto, že to lidé nemohou přenést přes srdce :-)

Některé vámi použité výrazy jsou poněkud ostré až vulgární. Chcete tak na sebe upozornit nebo je to zkrátka váš styl projevu?

Nejsem zrovna uzavřený nespolečenský introvert, co sedí 24/7 za počítačem a po večerech anonymně diskutuje na Novinkách. Mé psaní odráží mou skutečnou povahu. Pokud si koupím produkt a je zk*rvený, nehledám pro to jiný, vhodnější výraz. Nikdy nebyl problém být otevřený. Prakticky každý, kdo v diskusích opakovaně ječí a nadává, je introvertní neúspěšný pitomec, co má mindrák z otevřených, cílevědomých lidí. Samozřejmě je mi naprosto lhostejné, zda jsem zrovna nenasral svým projevem nějakého Frantu z vesnice, protože jej neznám. Blízcí přátelé neřeší, zda jsem v reálném životě ostřejší či nikoli a kolegové jsou rádi, protože svou vůdčí povahou dokáži z lidí dostat maximum.

Nebojíte se žaloby za některé vaše ostřejší reakce?

Nežijeme za ostnatým drátem, ale v demokracii, kdy se lidé mohou svobodně projevovat – pochopitelně v rámci zákona. Jakkoli jsou moje reakce ostré či nadsazené, nikdy nejsou protizákonné. Kdokoli čte blog, měl by chápat jeho zcela evidentní subjektivitu. Z několika tisíců čtenářů webu o Microsoftu se občas objeví nějaký idiot s pocitem, že on bude číst mou práci (samozřejmě zdarma) a bude mi nařizovat, aby má práce byla objektivní, méně kritická, nebo více zaměřená na to či ono. Což je samozřejmě zhovadilost, cokoli píši je zcela subjektivní, založené výhradně na mých zkušenostech a pocitech, nikoli na objektivních informacích. Veškeré články jsou výhradně mým názorem (vždy podloženým fakty) a novinářskou nadsázkou. Televize či noviny musí být objektivní, fanouškovské blogy nikoli. Hellowindows.cz je bulvární, provokativní, silně nadsazený a extrémně subjektivní. Čtenáři to milují a (až na pár výjimek) jednoduše respektují.

HelloDesign.cz – ReferenceHelloDesign.cz – Reference

V diskuzích se objevuje, že vás Nokia platí…

Objevuje, samozřejmě. Když si přečtete diskusi na Živě, Čížek je placený Googlem, Polesného platí Apple, Patrika Vogla pro změnu Nokia. Samozřejmě je to nesmysl, Nokia mi skrze svou PR agenturu dá hardware a nikdo nepíše, jak má článek vypadat. Není mi řečeno, v čem je daný hardware dobrý, ani jak jej prezentovat. Naopak je úsměvné, že jsem přes jednu PR agenturu dostal telefon nejmenované značky, který byl naprosto debilní a de-facto odepsaný kvůli detailům a když jsem o tom zcela otevřeně napsal, PR agentura mi již další telefon nechtěla zapůjčit. Psal jsem ale třeba o vrzající konstrukci Nokia Lumia 900 dost kritický článek a i přesto jsem dostal telefon na testování.

Hellowindows.czHellowindows.cz

Vytváříte weby s nádherným designem. Je to vaše živobytí?

Snažím se v životě dělat jen to, co mě naplňuje. Nejsem zrovna stálý typ, takže jsem chvilkově fotil, kódoval, asi dva roky psal neuvěřitelné množství textů. Jednou jsem měl vypůjčenou knížku „Praktický webdesign“ od Jakuba Krčmáře – nainstaloval si Photoshop, chvilku čáral, až se z chvilky stalo šest měsíců. Zkusil jsem tehdy poslat takový nesmyslně strohý email bez CV asi sedmi firmám, zda nehledají někoho do svého týmu…

Pět se jich ozvalo, že se jim mé práce líbí, tak jsem vybral tu nejsympatičtější, uspěl v pohovoru a zhruba rok a půl jsem zde pracoval na plný úvazek. V listopadu 2012 už měpřestal bavit bordel ve vedení, tak jsem odešel, znovu nastartoval tehdy mrtvý Hellodesign.cz a začal naplno podnikat na volné noze.

Nikdy nebyl problém se něco naučit a během měsíce z toho vydělávat, umím se dobře prodat, ale až webdesign je ta vysněná, umělecká práce. Klientské schůzky, zatím 100% úspěchu ve výběrových řízeních, vedení projektů, ale také ta umělecká práce. Občas brečím nad dodanými podklady, jindy se proklínám za to, že jsem se týden flákal a nezvládám nával práce, občas pro změnu prosedím půl dne s telefonem u ucha a snažím se sehnat kolegy. Ale dává to smysl…

Chystáte v budoucnu další projekt?

Samozřejmě mám kromě webdesignu ještě několik výdělečných projektů, o které se starám, ale z těch veřejnosti otevřených je to jen Hellowindows, který má mimochodem nečekaný, pozitivní úspěch. Mám pár nápadů, na které není čas, ale v současné době pracuji na poměrně větší knize ohledně Microsoftu, kterou chci digitálně distribuovat za nějakou symbolickou částku a větší část z ní darovat na dobré účely.

Článek Rozhovor s Patrikem Voglem - Webdesigner a publicista s jasnými názory byl publikován 13. března 2013 v 05.00 v rubrice Rozhovory. Autorem článku je Daniel Hlas. Pro diskusi slouží komentáře (17).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...