Mojmír Prokop: Internetové bankovnictví v Komerční bance - rozhovor

Sponzorované odkazy

Mojmír Prokop: Internetové bankovnictví v Komerční bance - rozhovor

Internetové bankovnictví je dnes pro každého zákazníka jakékoliv banky naprostou samozřejmostí. Náš server Swmag.cz vám přináší rozhovor s Komerční bankou o (nejen) internetovém bankovnictví. Naše dotazy zodpovídá Mojmír Prokop (49), který absolvoval ČVUT, Fakultu elektrotechnickou. V Komerční bance působí na různých pozicích od roku 1991. V roce 1997 zakládal první Call Centrum KB, které následně 7 let vedl. Od roku 2005 pracuje na centrále KB v útvaru Distribuce a zodpovídá za obchodní rozvoj přímého bankovnictví. V současné době je manažerem odboru Multichannels Komerční banky. Je ženatý, otec dvou dětí.

V čem je vaše internetové bankovnictví (dále jen IB) lepší než u konkurence? Asi proto, že nová generace aplikace MojeBanka je přesně taková, jakou ji chtějí klienti mít – její podobu i funkčnost si mohou maximálně přizpůsobit svým potřebám a preferencím. Zásadním přínosem nové verze je jednoduché a intuitivní ovládání. Každý klient si může sám jednoduše přizpůsobit vzhled aplikace tak, aby co nejlépe vyhovovala jeho potřebám a operacím, které přes internet provádí. Většina hlavních informací a služeb je dostupná již z hlavní stránky, tedy na jedno kliknutí. Další předností Internetového bankovnictví KB je integrace informací o produktech a službách skupiny KB. Klienti tak jednoduše vidí svoje stavební spoření, penzijní připojištění i investice v IKS KB.

Musí každý uživatel k používání IB bezpodmínečně používat certifikace? Ano, osobní certifikát je jakousi obdobou průkazu totožnosti, kterým se klient prokazuje. Osobní certifikát obdrží každý klient přímého bankovnictví KB a za jeho vystavení ani prodloužení nic neplatí. Osobní certifikát může být uložen na přenosném médiu (na disketě, USB flash disku, CD) nebo na čipové kartě. Je platný 2 roky a jeho prodloužení lze provést elektronicky 90 dní před vypršením jeho platnosti. Výhodou tohoto řešení je jednak vysoké zabezpečení, a dále možnost podepisovat smlouvy elektronickým podpisem klienta, což nám umožňuje například prodej spotřebitelských úvěrů zcela bez nutnosti návštěvy pobočky a bez jediného listu vytištěného papíru.

Mojmír ProkopMojmír Prokop

Jakým způsobem zlepšujete bezpečnost IB? Internetové bankovnictví MojeBanka prošlo v loňském roce zásadním redesignem, v jehož rámci byla také významně zvýšena bezpečnost. Samozřejmě probíhají kontinuální testy a zlepšování. Podle zkušeností patří MojeBanka k nejlépe zabezpečeným aplikacím přímého bankovnictví. O konkrétních krocích ve zlepšování bezpečnosti však samozřejmě mluvit nemohu, ale zdůraznil bych, že se jedná opravdu o stále probíhající proces.

Pokud někdo nalezne chybu v zabezpečení a nahlásí vám to, odměníte ho? Není to nějakým psaným pravidlem, ale pokud nás někdo upozorní na nějaký nedostatek, vždy mu rádi nějakou nefinanční odměnu vybereme.

Elektronické eVýpisy jsou ekologické řešení. Plánujete další ekologické akce? Důraz na ekologii je součástí společenské odpovědnosti Komerční banky. Kromě úspor v tištěných výpisech jde například i o taková opatření, jako je stěhování některých útvarů Komerční banky a dceřiných společností do nové budovy v Praze – Stodůlkách. Tato budova splňuje ta nejlepší energetická hodnocení a přispívá tak k ochraně životního prostředí. Podobných příkladů bychom nalezli celou řadu.

Plánujete rozšířit mobilní aplikaci i pro další mobilní OS? Mobilní zařízení prožívají obrovský rozvoj. Uvědomujeme si jejich důležitost pro naše klienty, a proto v této oblasti velice intenzivně inovujeme. V roce 2011 jsme představili našim klientům Mobilní banku 2 pro iOS a Android a průběžně služby v této aplikaci rozšiřujeme například o produkty našich dceřiných společností (Cestovní pojištění). Rád bych zmínil, že KB spolu s Raiffeisen bankou stála u zrodu QR plateb, jedné z největších inovací v této oblasti v poslední době. Rád bych zmínil skutečnost, že naše plnohodnotné Internetové bankovnictví Mojebanka jsme letos na jaře optimalizovali i pro tablety. Do konce roku představíme klientům Mobilní banku 2 i pro majitele telefonů s operačním systémem Windows mobile (například Nokia).

Na jaké novinky se mohou těšit uživatelé IB? Zcela nová verze je v provozu přibližně rok, úplně zásadní úpravy proto nepřipravujeme. Pracujeme na zlepšování a postupném rozšiřování některých funkcí. Asi nejvýraznější letošní změnou bude novinka v oblasti správy certifikátů, kdy již nebude nutno využívat podpůrný program JAVA od společnosti Oracle, což v minulosti přinášelo našim klientům velké komplikace. V červenci tohoto roku jsme jako první banka v ČR nasadili do testovacího provozu i nový, revoluční způsob podpory našich klientů – možnost sdílení plochy prohlížeče s pracovníkem podpory. Tuto horkou novinku, kterou si mohou naši klienti vyzkoušet již nyní, bychom do konce roku rádi nasadili do plného provozu. Další vylepšení vycházejí z podnětů, které pečlivě sbíráme již mnoho let od našich klientů, a budou se týkat především platebního styku. V oblasti mobilních zařízení, kromě výše zmíněné aplikace pro Windows mobile, přineseme i některá další vylepšení, především v oblasti lokalizačních služeb.

To je z dnešního rozhovoru vše. Komerční bance (zejména pak panu Prokopovi) srdečně děkujeme za poskytnutý rozhovor a přejeme mnoho úspěchu. Budeme se těšit na viděnou u dalšího zajímavého rozhovoru.

Článek Mojmír Prokop: Internetové bankovnictví v Komerční bance - rozhovor byl publikován 11. října 2013 v 05.00 v rubrice Rozhovory. Autorem článku je Daniel Hlas. Pro diskusi slouží komentáře (3).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...