Linkbuilding nebo linkbaitig – využití v praxi

Linkbuilding nebo linkbaitig – využití v praxi

Se stále se vylepšujícími algoritmy vyhledávačů, které si již mohou dovolit opustit vyhodnocování založené na prostém sčítání, je kvalita linkbuildingové strategie důležitější než kdykoliv předtím. Ta již rozhodně nespočívá v honbě za desítkami zpětných odkazů. Pro úspěch webu je zásadní jejich kvalita, nikoliv kvantita. Cílem je skutečné zviditelnění webu a dlouhodobé přivádění nových návštěvníků, nikoliv robotů, neboť ti už se dnes nedají ošálit tak snadno, jako v dobách minulých. Cest ke kvalitním zpětným odkazům je celá řada. Právě ty vedou k úspěchu. Pokud z nich však sejdete, náprava škod nemusí být vůbec jednoduchá.

Kvalita – základ úspěchu

Říci, že kvalitní obsah je pro každý web tím nejdůležitějším, může znít jako klišé. Nic ale není pravdivější a nikdy není dost opakování tohoto faktu. Jen zajímavý obsah se skutečnou přidanou hodnotou může motivovat návštěvníky stránek k tomu, aby o něm diskutovali, sdíleli jej a také se k němu v budoucnu vraceli.

Dominance kvality nad kvantitou potom v plném rozsahu platí i ve chvíli, kdy se do budování zpětných odkazů pustíte aktivně sami. Jedině kvalitní odkazy mají pro váš web smysl. Nesmyslné tlačení odkazů do bezvýznamných katalogů či nic neříkajících PR textů nejen, že vám ve vyhledávačích nepomůže, ve skutečnosti může váš web přímo poškodit skrze penalizaci. Náprava těchto chyb může být následně hodně složitá.

Od nefunkčních odkazů k linkbaitingu

Jak již bylo řečeno, použitelných prvků linkbuildingové strategie je hned několik. Jedním z nich může být vyhledávání nefunkčních odkazů (tzv. broken linkbuilding) na různých webech a převzetí místa, které dříve zastával původní, nyní již chybějící, obsah. Jedná se o scénář, který pomůže oběma stranám, vám i majiteli webu.

Dalším způsobem ke získání zpětných odkazů je aktivní účast v diskuzích. Je tím ale myšlena opravdová, přirozená diskuse, nikoliv spamování fór linky bez kontextu. Přirozená diskuse přináší možnosti pro vložení odkazu sama.

Další možnosti zahrnují oblíbený guest blogging, který může být pro linkbuilding opravdu hodně významnou pomocí. Zapomínat by ale majitelé webů neměli ani na linkbaiting. Co se vlastně pod tímto pojmem skrývá?

Linkbaiting

Linkbaiting spočívá v publikaci obsahu, který budou návštěvníci sami o své vůli sdílet na sociálních sítích i jinde. Kromě kvalitního textového obsahu jsou v tomto smyslu velmi oblíbené aplikace, nejlépe zdarma ke stažení. Vysoký počet sdílení vede často i publikování videa, právě video-obsah získává stále větší popularitu a pro některé uživatele je hlavním způsobem přijímání informací. Populární jsou video-návody typu „how-to“, vlogy nebo uživatelské recenze nejrůznějších produktů. Je tedy patrné, že linkbaiting není ve své podstatě nic jiného, než snaha o profit z kvalitního obsahu. Potřeba kvalitního a užitečného obsahu se tak jako červená nit vine skrze celý proces budování sítě zpětných odkazů a bez něj se zkrátka neobejde žádný web.

Článek Linkbuilding nebo linkbaitig – využití v praxi byl publikován 8. prosince 2017 v 18.00 v rubrice PR články. Autorem článku je Inzerce. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...