Linkbuilding nebo linkbaitig – využití v praxi
Se stále se vylepšujícími algoritmy vyhledávačů, které si již mohou dovolit opustit vyhodnocování založené na prostém sčítání, je kvalita linkbuildingové strategie důležitější než kdykoliv předtím. Ta již rozhodně nespočívá v honbě za desítkami zpětných odkazů. Pro úspěch webu je zásadní jejich kvalita, nikoliv kvantita. Cílem je skutečné zviditelnění webu a dlouhodobé přivádění nových návštěvníků, nikoliv robotů, neboť ti už se dnes nedají ošálit tak snadno, jako v dobách minulých. Cest ke kvalitním zpětným odkazům je celá řada. Právě ty vedou k úspěchu. Pokud z nich však sejdete, náprava škod nemusí být vůbec jednoduchá.
Kvalita – základ úspěchu
Říci, že kvalitní obsah je pro každý web tím nejdůležitějším, může znít jako klišé. Nic ale není pravdivější a nikdy není dost opakování tohoto faktu. Jen zajímavý obsah se skutečnou přidanou hodnotou může motivovat návštěvníky stránek k tomu, aby o něm diskutovali, sdíleli jej a také se k němu v budoucnu vraceli.
Dominance kvality nad kvantitou potom v plném rozsahu platí i ve chvíli, kdy se do budování zpětných odkazů pustíte aktivně sami. Jedině kvalitní odkazy mají pro váš web smysl. Nesmyslné tlačení odkazů do bezvýznamných katalogů či nic neříkajících PR textů nejen, že vám ve vyhledávačích nepomůže, ve skutečnosti může váš web přímo poškodit skrze penalizaci. Náprava těchto chyb může být následně hodně složitá.
Od nefunkčních odkazů k linkbaitingu
Jak již bylo řečeno, použitelných prvků linkbuildingové strategie je hned několik. Jedním z nich může být vyhledávání nefunkčních odkazů (tzv. broken linkbuilding) na různých webech a převzetí místa, které dříve zastával původní, nyní již chybějící, obsah. Jedná se o scénář, který pomůže oběma stranám, vám i majiteli webu.
Dalším způsobem ke získání zpětných odkazů je aktivní účast v diskuzích. Je tím ale myšlena opravdová, přirozená diskuse, nikoliv spamování fór linky bez kontextu. Přirozená diskuse přináší možnosti pro vložení odkazu sama.
Další možnosti zahrnují oblíbený guest blogging, který může být pro linkbuilding opravdu hodně významnou pomocí. Zapomínat by ale majitelé webů neměli ani na linkbaiting. Co se vlastně pod tímto pojmem skrývá?
Linkbaiting
Linkbaiting spočívá v publikaci obsahu, který budou návštěvníci sami o své vůli sdílet na sociálních sítích i jinde. Kromě kvalitního textového obsahu jsou v tomto smyslu velmi oblíbené aplikace, nejlépe zdarma ke stažení. Vysoký počet sdílení vede často i publikování videa, právě video-obsah získává stále větší popularitu a pro některé uživatele je hlavním způsobem přijímání informací. Populární jsou video-návody typu „how-to“, vlogy nebo uživatelské recenze nejrůznějších produktů. Je tedy patrné, že linkbaiting není ve své podstatě nic jiného, než snaha o profit z kvalitního obsahu. Potřeba kvalitního a užitečného obsahu se tak jako červená nit vine skrze celý proces budování sítě zpětných odkazů a bez něj se zkrátka neobejde žádný web.
Článek Linkbuilding nebo linkbaitig – využití v praxi byl publikován 8. prosince 2017 v 18.00 v rubrice PR články. Autorem článku je Inzerce. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Google play – efektivnější Android Market 26.04.2012 05.00
- Správně sestavený internetový marketing dokáže zázraky 23.12.2020 22.30
- Jak na software pro obsahový marketing 03.03.2017 05.00
- Správně fungující online marketing vám přitáhne klienty 28.12.2020 21.30
- Android - nejlepší mobilní OS? 04.01.2012 00.00
Top 10
- Kontrola pravopisu - Jak účinně opravovat texty?
- Co je integrační software?
- Lidé.cz
- Těžba kryptoměn je šikovný způsob, jak si vydělat zajímavé peníze
- Karaoke - Texty písní ke stažení zdarma
- Pronájem virtuálních serverů: Jaké jsou jejich výhody a nevýhody?
- Držte krok s dobou: Jaké (ne)výhody přináší digitalizace dokumentů?
- Raspberry Pi – průvodce výběrem nejlepšího modelu
- 8 výhod cloudového úložiště
- Prožijte léto s pánskými botami z Robelshoes
Tagy
Pravopis digitalizace kryptoměny Google MP3 karaoke chat, komunikace integrační software umělá inteligence Office
Doporučujeme
Máte tiskárnu? Ať již jste firma či spotřebitel, vyzkoušejte naše tonery ve slevě. Tonery a náplně do tiskáren HP máme za bezkonkurenční ceny.