Blogger.com - III. díl - Jak na zvýšení návštěvnosti vašeho blogu
Sponzorované odkazy
Články v sérii
- Blogger.com díl - I.díl - začínáme blogovat
- Blogger.com – II.díl - Měníme blog k obrazu svému
- Blogger.com - III. díl - Jak na zvýšení návštěvnosti vašeho blogu
Nyní, když už máme blog s články a kvalitním designem zbývá do dokonalosti už jen jediná, přitom ta nejdůležitější součást každého blogu – čtenáři. Bohužel pro čtenost blogu nestačí pouze psát zajímavé články. V dnešním, posledním článku našeho seriálu si vysvětlíme pojmy jako Pagerank, zjistíme jak se dostat do výsledků vyhledávání a také různé možnosti propagace našeho blogu. Všechny tyto prvky nám mohou pomoci k tomu, že jednoho dne se z našeho blogu stane blog známý a navštěvovaný.
SEO
I když se v tomto směru se můžou zdát možnosti služby Blogger značně omezené i zde je možné provést alespoň základní SEO (Search Engine Optimization – tedy optimalizace webu pro lepší pozice ve výsledcích vyhledávání). SEO je ovšem velice komplexní problematika a proto si ukážeme jen ty nejjednodušší avšak zároveň nejdůležitější úpravy. Úplně základní a jeden z nejdůležitějších prvků je titulek stránky, který by se měl přímo vztahovat k tématu blogu. Titulek je možné jednoduše změnit v administraci. Další z důležitých prvků jsou metatagy. Jelikož je Blogger pro mě z nepochopitelných důvodů neintegroval přímo do redakčního systému je nutné je vložit ručně pomocí HTML. Není nutné se děsit pokud jste předtím nenapsali ani řádku kódu, nejedná se totiž o nic složitého. Pro editaci HTML je nutné v administraci přejít na možnost Návrh z horního menu a poté na Upravit HTML. Metatagů je velké množství a spousta jich je v podstatě zbytečných na obrázku vidíte zvýrazněné ty nejdůležitější a také kam je v html kódu vložit.
Nyní k popisu jednotlivých tagů. První ze zvýrazněných tagů, které můžete vidět na screenshotu je tag description . Místo textu popis stránky zde napište text do délky 250 znaků vystihující váš blog – některé vyhledávače používají tento tag ve výsledcích vyhledávání. Druhý je tag keywords, který slouží k zadání klíčových slov. Jednotlivá klíčová slova se oddělují čárkou jak je vidět v příkladu. Doporučený počet klíčových slov je 15–20. Další tag – author je víceméně pro pozici ve vyhledávačích zbytečný, ale funguje jako vaše vizitka. Je jen na vás zda ho použijete. Poslední tag s názvem robots dává pravomoc vyhledávacím a indexovacím robotům vyhledávačů. Nastavení, jako vidíte na našem příkladu povoluje robotům indexovat vaše stránky (parametr index) a zároveň následovat odkazy vedoucí z vašeho webu (parametr follow).
Bez Pageranku ani ránu…
Pokud se zajímáte o tvorbu webu, tak jste se již asi s pojmem Pagerank, ať už na nějakém diskuzním fóru či v nějakém článku, setkali. Ale co to vlastně Pagerank je? Pagerank je veličina obsahující číslo od jedné do deseti, kterou Google přiřazuje stránkám a dal by se popsat v podstatě jako nějaká důležitost webu. Čím vyšší je, tím pravděpodobně vyšší umístění ve výsledcích vyhledávání. Někdy se také uvádí, že Google přednostně posílá své indexovací roboty na stránky s vyšším Pagerankem. Jak Pagerank zvýšit? Je obecně známo, že se jeho velikost odvíjí od počtu odkazů z různých zdrojů na váš web. Čím větší Pagerank má zdroj tím větší část Pageranku se přenese na váš web. Zvýšit ho tedy můžete tvorbou odkazů – registrací do katalogů, výměnou odkazů, koupí odkazů, apod…
Možnosti propagace…
V dnešní době existuje spousta možností propagace webu či blogu. Zajímavá a funkční možnost je použití služeb jako **Linkuj.cz, či Digger.com ke zviditelnění jednotlivých článků. Dále je dobré vyměňovat bannery či odkazy z jinými podobně zaměřenými blogy. Také je možné použít reklamu placenou. Co mi však připadá v dnešní době jako nejlepší možnost propagace je integrování prvků sociálních sítí (např.: tlačítko Líbí se mi z Facebooku) k jednotlivým článkům. Tím se vaše články můžou dostat k mnohem většímu počtu lidí. Za zkoušku stojí rozhodně využití těchto sociálních sítí samotných (vytvoření nějaké skupiny s odkazem na váš web atd…)
Nyní už znáte základy nutné pro provozování úspěšného blogu. Teď je to jen na vás. Technická stránka věci je jedna věc, kvalita článků věc druhá. Na psaní zajímavých článků bohužel (nebo možná bohudík) žádný návod neexistuje.
Článek Blogger.com - III. díl - Jak na zvýšení návštěvnosti vašeho blogu byl publikován 21. srpna 2010 v 04.00 v rubrice Návody. Autorem článku je Jindřich Pevný. Pro diskusi slouží komentáře (1).
Podobné články
- Kde si vytvořit vlastní blog? Srovnání nejznámějších blogovacích serverů 10.10.2011 00.00
- Blogger.com – II.díl - Měníme blog k obrazu svému 29.06.2010 16.00
- eStránky.cz 03.01.2008 20.00
- Blogger.com díl - I.díl - začínáme blogovat 27.05.2010 06.00
- Tumblr – sociální síť obrázků a fotek 05.02.2013 05.00
Top 10
- Nabíječky a baterie pro notebooky nakupujte na MediaOutlet.cz
- Elektronické pohlednice - Snadná a rychlá tvorba zdarma
- Přejte si mít propracovanější a efektivnější výrobu? Pomůže vám software MES
- Nero 7 download
- Libimseti.cz – seznamka, erotika a flirt
- Prožijte léto s pánskými botami z Robelshoes
- Trendy pánské tenisky pro podzim 2024
- Jak využít umělou inteligenci pro správu PPC reklam?
- IT outsourcing v roce 2025: Jaké technologie vám zajistí konkurenceschopnost?
- Online dotazník pro vyhodnocení spokojenosti zákazníků a zaměstnanců
Tagy
Pravopis digitalizace kryptoměny Google MP3 karaoke chat, komunikace integrační software umělá inteligence Office
Doporučujeme
Máte tiskárnu? Ať již jste firma či spotřebitel, vyzkoušejte naše tonery ve slevě. Tonery a náplně do tiskáren HP máme za bezkonkurenční ceny.