Co dovede elektronická korespondence?

Sponzorované odkazy

Co dovede elektronická korespondence?

De facto již jako praotec komunikace skrze internet se dnes jeví e-mailový účet. Avšak stále úspěšně překonává nehostinné prostředí bezpočtu sociálních sítí, které se bezpochyby těší větší míře hojnosti informací a zpráv, které jsou sdíleny mezi jednotlivými uživateli skrze ně, než je tomu právě v případě e-mailu. Ačkoliv je tento jev více než patrný, tak přebírá e-mail jakousi formální funkci písemného elektronického média. Obecně při zařizování oficiálních administrativních záležitostí, pakliže nezvolíte osobní schůzku, jež často není průchodnou variantou (při kilometrické vzdálenosti), tak kromě rychlejší telefonického spojení již před zaslaným dopisem poštou, vévodí způsob použití e-mailové schránky.

Evoluce e-mailu

E-mail se již nespojuje jen se slovy jako spam,předmět, odesílatel nebo přívlastky doručený či hromadný. S rozmachem reklamy, která útočí na potenciální zákazníky ze všech stran, se mezi první linií objevují lákavé nabídky na zboží v horším případě i podvodné e-maily, mající za cíl vyloudit citlivé údaje. Pro bezpečnost existují filtry či blokování adresy odesílatele. Avšak po oddělení nevyžádané pošty zbývá značná část té, o kterou stojíme a tu je vhodné rozčlenit. K tomu slouží barevné štítky, jež využívá většina enormně rozšířených e-mailových klientů (např. Gmail.com; E-mail.cz). Dá se pak na první pohled rozlišit pomocí barevné stopy, jedná-li se právě o práci, nebo jestli vám píše někdo z rodiny. V tomto ohledu záleží jen na samotném uživateli jak vhodně rozdělí své rodinné příslušníky, známé a spolupracovníky respektive jejich e-mailové adresy. S tím, že by nějaký jednotlivec patřil do dvou skupin si musíte poradit hlavně sami, aby vám dávalo zařazení smysl. S pomocí vytvořených štítků můžete podmiňovat a pokládat pravidla zařazení a automatického třídění příchozí pošty a vše již pak pojede jako ve slušně naprogramované automatické lince.

ukázka mých štítkůukázka mých štítků

Co si jak a proč vybírat? Nejde tak snadno vzít na zkoušku nějaký e-mail a vyzkoušet co umí a pak se rozhodnout (pokud nechcete všude zakládat účet). V tomto ohledu je snazší cesta při sázce na své blízké přátele a rodinu a vybrat mezi nimi zástupce uživatelé jednotlivých e-mailových klientů a vsadit na jejich dojmy a rady. Rovnou pak můžete spolusdílet e-maily a propojit si své schránky navzájem či importovat e-maily. Máte-li svoji elektronickou konverzaci na stránkách Googlu, můžete snadno využívat propojenost s jejich sociální sítí, což pro někoho je výhodou. Kromě soukromého e-mailu je často ve firmách a institucích nebo v akademickém prostředí upřednostňováno využití pracovního či studijního e-mailu. Toto prostředí je obvykle okleštěno na základní funkce korespondence.

Zvyk je železná košile

Osobně pociťuji, že je pohodlné používání jedno dlouhodobé používání určité e-mailové schránky, jelikož s velkou frekvencí změn e-mailového účtu klesá dostupnost skrze staré známé se kterými můžete touto cestou ztratit kontakt. S nárůstem kariéry a poznáváním nových lidí se pak již daleko hůře mění, čímž se přetrhávají původní vazby. Avšak chce-li se někdo právě zbavit kontaktu a pálit za sebou mosty, je toto jedním z dílčím kroků na internetu.

Jazykové okénko

Závěrem bych se s vámi rád podělil o získanou gymnaziální informaci od učitelky češtiny, jež nám vštěpovala do hlavy, že je rozhodující rozlišovat slova e-mail a email. Při nevědomosti nebo při touze ušetřit čas hledáním pomlčky se dají zaměnit tyto dva významově rozdílné pojmy. Prvně zmíněný pojem je ten, který se zde opakuje a naplňuje význam internetové komunikace [ímejl], kdežto ten druhý představuje druh nátěru [emajl], jež tvoří odolná hmota používaná pro ochranu a v některých případech i zároveň jako dekorace. Takže vám přeji v novém roce minimum nevyžádané pošty a maximum dobrých zpráv a když nátěr tak kvalitní emailový.

Článek Co dovede elektronická korespondence? byl publikován 12. března 2018 v 05.00 v rubrice Internet. Autorem článku je Jiří Hájek. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...