Posíláte e-mailové kampaně? Seznamte se s pojmy soft a hard bounce

Posíláte e-mailové kampaně? Seznamte se s pojmy soft a hard bounce

Prostřednictvím e-mailingu mohou firmy se svými zákazníky sdílet nové produkty, prodeje a aktuální informace. Dobře navržená e-mailová marketingová strategie z dlouhodobého hlediska dobře řídí prodej a pomáhá budovat kolem vaší značky věrnou komunitu. Nespornou výhodou je skutečnost, že tyto kampaně je možné personalizovat ve větší míře než ty na sociálních sítích. Náklady jsou také s ohledem na dosah a míru konverze podstatně nižší. E-mailový marketing je ideálním marketingovým nástrojem zejména pro malé podniky.

Jak je to s doručitelností e-mailu

Cílem doručitelnosti e-mailu není jen doručit vaši zprávu. Můžete mít 99% míru doručitelnosti a stejně končit ve složce spamů příjemce. Skutečným cílem doručitelnosti e-mailů je dobré umístění doručené pošty. Bohužel i v případě, že váš e-mail skončí ve složce nevyžádané pošty zákazníka, je stále považován za doručený.

Kdy je e-mail považován za otevřený?

Moderní poskytovatelé e-mailových služeb vkládají do e-mailů, které odesílají, sledovací pixel. Ten má většinou formu velmi malého obrázku. Když někdo e-mail otevře, tak se tento obrázek načte a odešle požadavek na server, který obrázek hostí. Tímto způsobem dává poskytovateli e-mailových služeb vědět, že byl e-mail otevřen.

Co to znamená email bounce?

Email bounce znamená nedoručení vaší e-mailové zprávy. Pokud k takové situaci dojde, obdrží odesílatel automatické oznámení o selhání doručení. Obsah vrácené zprávy vám obvykle poskytne podstatné informace, které vám pomohou identifikovat důvod, proč k selhání doručení e-mailu došlo.

Soft bounce vs. hard bounce

V praxi se setkáváme se dvěma typy bouncingu: soft (měkkými) a hard (tvrdými). Soft bounce představuje krátkodobé blokování, kvůli kterému nemusíte e-mailové adresy trvale odstraňovat ze svého seznamu. U tvrdého bouncingu je to horší, jelikož se jedná o neplatné či neexistující adresy, které byste měli neprodleně odstranit nebo opravit.

Hard bounce

Hard bounce tedy představuje trvalý důvod, proč nelze zprávu doručit. K odstranění vrácené e-mailové adresy dochází většinou automaticky a okamžitě a budou vyloučeny ze všech budoucích kampaní.

Proč může k hard bounce nárazu dojít?

  • e-mailový server příjemce zcela zablokoval doručení,
  • e-mailová adresa příjemce neexistuje, pak je potřeba se na emailovou adresu podívat, zda neobsahuje překlepy (obvyklé cy namísto cz) a zda má správnou formu (např. zda nechybí tečka před koncovkou).

Soft bounce

V tomto případě došlo k situaci, že e-mailová adresa byla sice platná a zpráva dorazila na poštovní server příjemce, ale mohla se vrátit z toho důvodu, že:

  • byl server mimo provoz,
  • poštovní schránka byla plná,
  • anebo byl soubor pro schránku příjemce příliš velký.

SendGrid – což je největší cloudová platforma pro doručování e-mailů na světě, která doručuje transakční a marketingové e-maily – se následně pokouší zprávu odesílat po dobu až 72 hodin. Pokud je e-mailový soubor nepřetržitě odložen po dobu 72 hodin, je tato adresa převedena na seznam blokovaných či odložených.

Rádi byste si nechali s e-mailovými kampaněmi poradit? Kontaktujte profesionály, kteří vám poradí.

Zdroj obrázku: Michael Traitov / Shutterstock.com

Článek Posíláte e-mailové kampaně? Seznamte se s pojmy soft a hard bounce byl publikován 10. října 2022 v 00.00 v rubrice Návody. Autorem článku je Petra Havlíková. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...