Posíláte e-mailové kampaně? Seznamte se s pojmy soft a hard bounce
Prostřednictvím e-mailingu mohou firmy se svými zákazníky sdílet nové produkty, prodeje a aktuální informace. Dobře navržená e-mailová marketingová strategie z dlouhodobého hlediska dobře řídí prodej a pomáhá budovat kolem vaší značky věrnou komunitu. Nespornou výhodou je skutečnost, že tyto kampaně je možné personalizovat ve větší míře než ty na sociálních sítích. Náklady jsou také s ohledem na dosah a míru konverze podstatně nižší. E-mailový marketing je ideálním marketingovým nástrojem zejména pro malé podniky.
Jak je to s doručitelností e-mailu
Cílem doručitelnosti e-mailu není jen doručit vaši zprávu. Můžete mít 99% míru doručitelnosti a stejně končit ve složce spamů příjemce. Skutečným cílem doručitelnosti e-mailů je dobré umístění doručené pošty. Bohužel i v případě, že váš e-mail skončí ve složce nevyžádané pošty zákazníka, je stále považován za doručený.
Kdy je e-mail považován za otevřený?
Moderní poskytovatelé e-mailových služeb vkládají do e-mailů, které odesílají, sledovací pixel. Ten má většinou formu velmi malého obrázku. Když někdo e-mail otevře, tak se tento obrázek načte a odešle požadavek na server, který obrázek hostí. Tímto způsobem dává poskytovateli e-mailových služeb vědět, že byl e-mail otevřen.
Co to znamená email bounce?
Email bounce znamená nedoručení vaší e-mailové zprávy. Pokud k takové situaci dojde, obdrží odesílatel automatické oznámení o selhání doručení. Obsah vrácené zprávy vám obvykle poskytne podstatné informace, které vám pomohou identifikovat důvod, proč k selhání doručení e-mailu došlo.
Soft bounce vs. hard bounce
V praxi se setkáváme se dvěma typy bouncingu: soft (měkkými) a hard (tvrdými). Soft bounce představuje krátkodobé blokování, kvůli kterému nemusíte e-mailové adresy trvale odstraňovat ze svého seznamu. U tvrdého bouncingu je to horší, jelikož se jedná o neplatné či neexistující adresy, které byste měli neprodleně odstranit nebo opravit.
Hard bounce
Hard bounce tedy představuje trvalý důvod, proč nelze zprávu doručit. K odstranění vrácené e-mailové adresy dochází většinou automaticky a okamžitě a budou vyloučeny ze všech budoucích kampaní.
Proč může k hard bounce nárazu dojít?
- e-mailový server příjemce zcela zablokoval doručení,
- e-mailová adresa příjemce neexistuje, pak je potřeba se na emailovou adresu podívat, zda neobsahuje překlepy (obvyklé cy namísto cz) a zda má správnou formu (např. zda nechybí tečka před koncovkou).
Soft bounce
V tomto případě došlo k situaci, že e-mailová adresa byla sice platná a zpráva dorazila na poštovní server příjemce, ale mohla se vrátit z toho důvodu, že:
- byl server mimo provoz,
- poštovní schránka byla plná,
- anebo byl soubor pro schránku příjemce příliš velký.
SendGrid – což je největší cloudová platforma pro doručování e-mailů na světě, která doručuje transakční a marketingové e-maily – se následně pokouší zprávu odesílat po dobu až 72 hodin. Pokud je e-mailový soubor nepřetržitě odložen po dobu 72 hodin, je tato adresa převedena na seznam blokovaných či odložených.
Rádi byste si nechali s e-mailovými kampaněmi poradit? Kontaktujte profesionály, kteří vám poradí.
Zdroj obrázku: Michael Traitov / Shutterstock.com
Článek Posíláte e-mailové kampaně? Seznamte se s pojmy soft a hard bounce byl publikován 10. října 2022 v 00.00 v rubrice Návody. Autorem článku je Petra Havlíková. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- PSPad – Editor s velkým E! 19.06.2013 05.00
- Rozhovor se zástupkyní Seznamu.cz o nové e-mailové schránce 23.08.2012 05.00
- Sociální e-mail od Yahoo 03.04.2012 05.00
- Jaké výhody nabízí e-stravenka? 06.09.2023 00.00
- Outlook.com – Stane se e-mailovým králem? 11.03.2013 05.00
Top 10
- Trendy pánské tenisky pro podzim 2024
- IT outsourcing v roce 2025: Jaké technologie vám zajistí konkurenceschopnost?
- Online dotazník pro vyhodnocení spokojenosti zákazníků a zaměstnanců
- Raspberry Pi – průvodce výběrem nejlepšího modelu
- Nero 7 download
- Prožijte léto s pánskými botami z Robelshoes
- Pronájem virtuálních serverů: Jaké jsou jejich výhody a nevýhody?
- Držte krok s dobou: Jaké (ne)výhody přináší digitalizace dokumentů?
- Jak využít umělou inteligenci pro správu PPC reklam?
- Co je integrační software?
Tagy
Pravopis digitalizace kryptoměny Google MP3 karaoke chat, komunikace integrační software umělá inteligence Office
Doporučujeme
Máte tiskárnu? Ať již jste firma či spotřebitel, vyzkoušejte naše tonery ve slevě. Tonery a náplně do tiskáren HP máme za bezkonkurenční ceny.